L’Ajuntament arranja el parc infantil de la rambla del Ferrocarril fruit de les propostes del Consell dels Infants i Adolescents
S’ha renovat tota la superfície a la zona de jocs infantils, s’han renovat les estructures de joc i s’han rehabilitat els bancs, entre d’altres
Aquest dimecres s’ha inaugurat la remodelació del parc infantil de la rambla del Ferrocarril, que havia quedat obsolet i requeria un canvi de materials. El disseny ha estat consensuat amb el Consell dels Infants i Adolescents de Rubí, que ha proposat rebatejar l’espai com a Ferroparc.
“Quan ens vam plantejar la renovació d’aquest parc, que havia quedat obsolet, vam tenir clar que era imprescindible la implicació del Consell dels Infants i Adolescents”, ha explicat l’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, durant la inauguració. La primera edil ha agraït la col·laboració dels nens i nenes en el nou disseny de l’espai: “El vostre paper ha estat clau. Ens heu ajudat a entendre quin tipus de parc voleu, quins elements us il·lusionen i quines necessitats s'han de cobrir perquè aquest lloc sigui realment vostre. Aquest parc és el resultat d'escoltar les vostres veus i convertir les vostres idees en realitat”.
El regidor de Regidor de Medi Ambient, Transició Ecològica, Benestar Animal, Rubí Brilla i Serveis Urbans, Andrés Medrano Muñoz, ha celebrat el nou equipament. “Estic molt content d’inaugurar aquest espai. A més, tenim previst equipar-lo amb un sistema de tendals perquè actuï també com a refugi climàtic. Aquesta és una opció que anirem aplicant a altres zones de la ciutat”, ha dit Medrano durant la inauguració.
L’Ajuntament va detectar que era necessari canviar les llosetes de cautxú del parc, que ocupaven una superfície d’uns 600 m2, ja que estaven deteriorades. Al ser una àrea tan gran, es va decidir col·locar-ne només a l’àrea dels jocs infantils, per motius de seguretat, i es va aprofitar l’actuació per renovar els jocs infantils i afegir-n’hi un de nou. Tot plegat, de forma consensuada i involucrant al Consell dels Infants i Adolescents, que ha dut a terme diverses visites de treball a la zona i ha realitzat dinàmiques fruit de les quals han sorgit aportacions molt valuoses. A la resta de l'espai s’hi ha col·locat paviment de formigó imprès.
També s’ha retirat la barana existent i se n’ha instal·lat una de nova, refent el tancament del passadís que hi ha entre les dues àrees de joc.
Pel que fa a l’arbrat, s’han refet els escocells dels arbres i s’han esporgat les tipuanes. També s’han rehabilitat els bancs i s’han pintat els murs de contenció.
L’actuació ha tingut un cost global de 87.000 euros.
A banda de definir com havia de ser el nou espai, el Consell dels Infants i dels Adolescents també ha realitzat un procés participatiu per triar el nom del parc, que han proposat que passi a dir-se “Ferroparc”, una experiència molt enriquidora per al conjunt del Consell. Ara, l’Ajuntament elevarà aquesta proposta a la comissió del Nomenclàtor.