Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament adapta la velocitat a 30 km/h a diverses vies de la ciutat per incrementar la seguretat viària D’aquesta manera, el Consistori dona compliment a la modificació de l’article 50 del Reglament de circulació, que ha entrat en vigor aquest dimarts https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/l2019ajuntament-adapta-la-velocitat-a-30-km-h-a-diverses-vies-de-la-ciutat-per-incrementar-la-seguretat-viaria/@@images/image/preview

L’Ajuntament adapta la velocitat a 30 km/h a diverses vies de la ciutat per incrementar la seguretat viària

D’aquesta manera, el Consistori dona compliment a la modificació de l’article 50 del Reglament de circulació, que ha entrat en vigor aquest dimarts
L'avinguda de l'Estatut és una de les vies que té la velocitat limitada a 30 km/h (foto: Ajuntament - Localpres).
L'avinguda de l'Estatut és una de les vies que té la velocitat limitada a 30 km/h (foto: Ajuntament - Localpres)

Aquest dimarts 11 de maig ha entrat en vigor la modificació de l’article 50 del Reglament de circulació, que redefineix els límits generals de velocitat en vies urbanes en funció de la seva classificació. Amb l’objectiu de complir aquesta norma i incrementar la seguretat viària, l’Ajuntament de Rubí ha adaptat la senyalització vertical i horitzontal d’aquelles vies que es veuen afectades per aquesta modificació. 

Segons l’actualització del Reglament, en vies d’un únic carril per sentit de circulació, el límit de velocitat passa a ser de 30 km/h, mentre que en vies de dos o més carrils per sentit, el límit segueix sent de 50 km/h (amb possibles excepcions). Aquesta modificació no afecta les travesseres (en el cas de Rubí, la C-1413 i la BP-1503).

A la ciutat, les úniques vies que podrien tenir una limitació de velocitat de 50 km/h són l’avinguda de l’Estatut, el carrer d’Edison, l’avinguda del Molí de la Bastida i l’avinguda de l’Electricitat. Tot i així, l’equip de govern ha decidit establir el límit a 30 km/h per incrementar la seguretat.

La relació entre velocitat i accidentalitat és innegable. A més velocitat, major és la gravetat dels sinistres, mentre que a velocitats baixes, augmenten les possibilitats de supervivència d'un vianant en cas d'atropellament. Segons l'Organització Mundial de la Salut (OMS), en un atropellament a 50 km/h el risc de mort és vuit vegades més alt que si es produís a 30 km/h. De fet, a partir d'aquesta velocitat el risc de morir o de patir lesions greus augmenta significativament.

Una reducció generalitzada de la velocitat suposaria també una reducció de la sonoritat i una millora en la salut.

La nova senyalització que s’ha instal·lat per indicar aquesta nova limitació de velocitat consisteix en senyals als accessos d’entrada a la ciutat, així com a les vies d’accés a les urbanitzacions, als polígons industrials i a vies secundàries de connexió entre els diferents barris, entre d’altres.

 

Pacificació de l’avinguda de l’Estatut

El maig de 2019, l’avinguda de l’Estatut va passar a ser de titularitat municipal després que la Generalitat, responsable fins aleshores de la via, la cedís a l’Ajuntament. Són 1.955 metres compresos entre el límit amb Sant Cugat i la intersecció amb la C-1413.

Des d’aleshores, el Consistori treballa perquè aquesta via deixi de ser una carretera de pas entre ciutats i es converteixi en un carrer més del municipi. L’objectiu és que esdevingui un carrer pacificat, on la ciutadania hi pugui passejar. I tot i que la circulació existirà, aquesta sigui més tranquil·la i, de retruc, es generin menys gasos. El projecte de pacificació d'aquest eix forma part del primer paquet d’inversions inclòs al pressupost municipal del 2021.

Un dels objectius del mandat és culminar la pacificació de l’avinguda de l’Estatut. Amb aquesta reducció de la velocitat a un màxim de 30 km/h avancem en aquesta línia”, ha assegurat el regidor de Mobilitat i Accessibilitat, Rafael Güeto Ortiz.

De fet, a l’octubre ja es van instal·lar reductors de velocitat en diferents trams d’aquesta via per pacificar el trànsit.