Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Fins el 26 de setembre, les Harley-Davidson són les protagonistes a l’Espai Expositiu Antiga Estació L’equipament acull una mostra de la pintora Marifé Carcaño, que ha retratat diferents models d’aquesta mítica motocicleta americana https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Fins el 26 de setembre, les Harley-Davidson són les protagonistes a l’Espai Expositiu Antiga Estació

L’equipament acull una mostra de la pintora Marifé Carcaño, que ha retratat diferents models d’aquesta mítica motocicleta americana

La mostra de l’Espai Expositiu Antiga Estació recull una quinzena de pintures molt realistes.
La mostra de l’Espai Expositiu Antiga Estació recull una quinzena de pintures molt realistes

La pintora sabadellenca Marifé Carcaño presenta a l’Espai Expositiu Antiga Estació de Rubí una quinzena d’obres que retraten amb una qualitat gairebé fotogràfica diferents models de Harley-Davidson, la mítica motocicleta americana. La mostra, titulada Harleys by Marifé, es pot visitar fins el 26 de setembre.

En aquesta exposició, els visitants poden veure l’evolució d’aquesta màquina a través de diferents èpoques, amb l’afegit que l’artista ha customitzat els fons dels quadres de manera especial per a cadascuna de les motos representades.

Durant l’agost, la mostra es pot visitar de dilluns a divendres, de 10 h a 14 h. I, al setembre, de dilluns a divendres, de 10 h a 13.30 h i de 16.45 h a 20.15 h; i dissabtes de 10 h a 13.30 h.

Una moto amb història
L’origen d’aquests vehicles de dues rodes es remunta a l’any 1903, quan un jove de Milwaukee, William S. Harley, i el seu amic Arthur Davidson van fundar la marca que porta els seus cognoms. El primer model de competició que van construir va fer la seva primera aparició el setembre de 1904. A poc a poc van anar augmentant la seva producció: l'any següent ja tenien més d'una dotzena de motos, mentre que el 1907 la xifra ja ascendia a les 150 unitats. Aquesta dinàmica va continuar de forma imparable, fins al punt que l’any 1914 la seva producció va arribar a les 16.284 motocicletes. A la dècada dels vint ja s'havien convertit en el major fabricant de motocicletes a nivell mundial, estant presents a 67 països diferents.

Però la Gran Depressió del 1929 i el fet que l’exèrcit nord-americà substituís Harley-Davidson per Jeep com a principal proveïdor de vehicles pels seus militars van propiciar que la producció caigués en picat. Tampoc hi va ajudar gaire Hollywood, que va associar les Harleys amb un estereotip negatiu de conductor. A la dècada dels 80, però, Harley-Davidson va recuperar el seu lideratge després de vendre la companyia a un grup d’inversors.