Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Entitats i serveis reben formació sobre el model d’atenció i suport a les persones amb discapacitat intel·lectual El Servei de Diversitat Funcional de l’Ajuntament de Rubí ha organitzat un curs orientat a la reflexió i la millora del model d’intervenció i acompanyament a les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Entitats i serveis reben formació sobre el model d’atenció i suport a les persones amb discapacitat intel·lectual

El Servei de Diversitat Funcional de l’Ajuntament de Rubí ha organitzat un curs orientat a la reflexió i la millora del model d’intervenció i acompanyament a les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament

Aquest dimarts, s’ha fet la primera sessió a Rubí Forma (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres).
Aquest dimarts, s’ha fet la primera sessió a Rubí Forma (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

Setze persones d’entitats i serveis que treballen en l’àmbit de la diversitat funcional han iniciat aquest dimarts una acció formativa gratuïta sobre el model d’atenció i suport a les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament. El curs, organitzat pel Servei de Diversitat Funcional de l’Ajuntament de Rubí, s’emmarca en les línies d’actuació del Pla d’atenció integral a les persones amb discapacitat i diversitat funcional 2019-2022. La regidora de Programes Sectorials, Yolanda Ferrer Polo, ho ha explicat: “Considerem que la formació i les accions de sensibilització específiques són essencials per millorar l’atenció de les persones amb discapacitat i per trencar amb les situacions d’estigma social que han d’afrontar sovint. Des de l’Ajuntament apostem per generar i mantenir espais de coneixement i reflexió de qualitat. N’és una mostra aquesta acció, amb la qual dotem les persones professionals i les entitats de recursos per a una millor intervenció”.

L’objectiu de la formació és aportar als assistents els coneixements, habilitats i competències necessàries per oferir suport i acompanyar les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament en seu procés vital, a partir de la reflexió i millora del model d’intervenció que ja estan aplicant. Entre els continguts que s’abordaran durant el curs, hi ha el propi concepte de discapacitat intel·lectual i del desenvolupament, la intervenció des del model de qualitat de vida, les necessitats de suport en cada etapa vital, la planificació centrada en la persona, el suport actiu, el suport conductual positiu, l’accessibilitat, i la incorporació de l’ètica en l’atenció a les persones.

La formació consta de 32 hores, distribuïdes en sessions telemàtiques i presencials que s’imparteixen a l’edifici Rubí Forma. L’equip docent està format pels experts Joan Canimas, filòsof especialista en ètica aplicada a l’acció social; Ariadna Concernau, psicòloga que treballa en l’àmbit de la intervenció familiar sistemàtica; Clara Clos, psicòloga i directora tècnica de la Fundació Pere Mitjans; Gemma Deulofeu, psicòloga, sexòloga i especialista en atenció a persones amb discapacitat intel·lectual; Emili Grande, psicòleg expert en desenvolupament d’organitzacions; Marissol Matamoros, psicòloga especialista en psicologia clínica i psicoterapeuta; i Susanna Vert, pedagoga i consultora per la transformació de serveis.