Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

En marxa un servei d’acompanyament per demanar ajuts socials via telemàtica Les persones que ho necessitin rebran informació sobre els ajuts als que poden optar i acompanyament per fer la sol·licitud https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

En marxa un servei d’acompanyament per demanar ajuts socials via telemàtica

Les persones que ho necessitin rebran informació sobre els ajuts als que poden optar i acompanyament per fer la sol·licitud

L’Alcaldessa ha visitat el servei aquest dilluns  (Foto: Ajuntament/Localpres).
L’Alcaldessa ha visitat el servei aquest dilluns (Foto: Ajuntament/Localpres)

L’Àrea de Serveis Socials ha posat en marxa un punt d’acompanyament a la tramitació telemàtica dels ajuts a famílies afectades per crisi provocada per la pandèmia. Es tracta d’una iniciativa que dona resposta a l’increment de peticions d’ajuts causat pels efectes de la crisi sanitària de la Covid-19.

Aquesta proposta té dos objectius. D’una banda, ha creat un banc de dades amb tots els ajuts públics als que es poden acollir les persones que s’han vist afectades per la situació actual. I de l’altra, assessora i acompanya les persones interessades. En aquest cas, exposa les opcions als i les sol·licitants, explica quin és el procés de sol·licitud i, si és necessari, acompanya en el procés de recopilació de documentació i tramitació en línia.

L'alcaldessa, Ana María Martínez Martínez ha visitat aquest dilluns al costat de la regidora de Serveis Socials, Yolanda Ferrer Polo, les instal·lacions on s'ofereix el nou servei. Per a Ferrer, aquest és un pas endavant en matèria de igualtat: "Aquest servei ens ajudarà a garantir igualtat d'oportunitats en l'accés a les prestacions socials"

La tramitació telemàtica és sovint una dificultat per a persones que o bé no tenen accés a la tecnologia o bé no tenen el coneixement necessaris. Aquest acompanyament busca formar els usuaris i usuàries que ho necessitin de manera que assoleixin autonomia a l’hora de fer gestions en línia.

La crisi econòmica derivada de la pandèmia ha fet que moltes persones hagin recorregut als ajuts socials. Aquest servei s’ha posat en marxa per absorbir aquesta demanada i facilitar l’accés a la informació i a les gestions. Informació sobre l’ingrés mínim vital, els requisits per optar-hi i gestionar la sol·licitud és la petició més demanada les darreres setmana als serveis socials municipals.

Aquest servei s’ofereix de forma presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de Les Torres en horari de 9 h a 14 h amb cita prèvia. Per reservar cita, cal fer-ho a través del número 93 588 70 00 ext 2426 i ext 2427