Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els Projectes de Competitivitat Empresarial clouen l’any amb una nota mitjana de 4,5 sobre 5 La Masia de Can Serra ha acollit l’acte de cloenda dels set projectes desenvolupats a través de l’Oficina de Serveis a l’Empresa (OSE) durant el 2017 https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Els Projectes de Competitivitat Empresarial clouen l’any amb una nota mitjana de 4,5 sobre 5

La Masia de Can Serra ha acollit l’acte de cloenda dels set projectes desenvolupats a través de l’Oficina de Serveis a l’Empresa (OSE) durant el 2017

El regidor ha obert la jornada (foto: Localpres).
El regidor ha obert la jornada (foto: Localpres)

Una vintena de les empreses que han participat durant 2017 als projectes de millora de la competitivitat empresarial de l’Oficina de Serveis a l’Empresa (OSE) s’han trobat aquest dimarts en una jornada de cloenda que ha tingut lloc al Fòrum de la Masia de Can Serra. Durant l’acte, s’han donat a conèixer les valoracions dels participants i les diferents conclusions de les set accions que s’han completat:  la Xarxa Rubí Empresa (4a edició), Quadre de Comandament (7a edició), Finançament a Mida (5a edició), Inici a l’Exportació (5a edició), Consolidació Internacional (5a edició), Diversificació Internacional (5a edició) i Planifica estratègicament la teva empresa (3a edició). 41 empreses han format part durant 2017 d’algun dels projectes de competitivitat empresarial. D’aquestes, 6  s’han sumat aquest any a la Xarxa Rubí Empresa, que ja integraven 32 companyies més. En total, avui 73 empreses formen part dels projectes de competitivitat empresarial. A través d’una enquesta de satisfacció, els participants han pogut valorar les diferents accions que de nota mitjana obtenen un 4,5 sobre 5.

Ser aquí, ser una de les 73 empreses que des de 2013 forma part dels projectes de competitivitat empresarial, és una manera de d’apostar per  Rubí.  Sou aquí perquè sou de Rubí i teniu la voluntat de ser més competitius i això ja és una manera de mostrar el vostre compromís amb la ciutat. Un compromís que avui volem agrair i posar en valor”, ha dit el regidor de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local, Rafael Güeto. Els projectes de competitivitat empresarial de l’Ajuntament de Rubí es van posar en marxa el 2013 com a mesura per combatre la crisi econòmica. Quatre anys després, a través d’aquests projectes anuals 100%  subvencionats i que no representen cap cost pels empresaris, el consistori ofereix eines per tal que les empreses del territori continuïn millorant la seva competitivitat. “Rubí és indústria, però també petita i mitjana empresa. L’activitat econòmica exigeix de formació constant, d’adaptació a les noves tecnologies, d’aposta per a idees noves per convertir-les en oportunitats de negoci. I tot això, per a les petites i mitjanes empreses són hores i hores de dedicació personal dels seus responsables. Per això, entenem el paper de l’administració local com a facilitadors de l’activitat econòmica, per què al  final, sou els empresaris rubinencs els que donareu feina estable i de qualitat als nostres veïns i veïnes. El vostre èxit és l’èxit de la ciutat”, ha conclòs.

Set projectes consolidats
Sis empreses s’han incorporat durant 2017 a la Xarxa Rubí Empresa que es fonamenta en la participació activa entre empreses de la ciutat. El projecte busca la complementarietat i el valor afegit en clau innovadora. Les empreses que hi participen 38 en total, reben assessorament i un pla estratègic individualitzat a més de participar en 5 sessions de grup. Durant 2017, la xarxa s’ha consolidat plenament amb a espai de debat, aprenentatge i innovació individual i de ciutat. Les 38 empreses que integren el projecte sumen 467 MM € de facturació i donen feina a més de 3.000 persones, o el que és el mateix, ocupen el 30% de les persones que treballen en el sector industrial rubinenc “La Xarxa Rubí Empresa després de 4 anys és un projecte consolidat a la ciutat, prescrit per a les empreses integrats que es diferencia d’altres iniciatives. La col·laboració entre empreses s’incrementa exponencialment quan es porta més d’un any al projecte. L’aposta a mig i llarg termini funciona”, diu Güeto.

El projecte Quadre de Comandament millorar la presa de decisions de les empreses. En el marc d’aquesta proposta, s’ajuda els participants a diagnosticar el seu pla estratègic i definir accions concretes. Hi ha participat 7 empreses, majoritàriament del sector industrial. Totes han creat el seu propi quadre de comandament amb els indicadors dissenyats a mida per les àrees principals de la seva empresa.

Finançament a mida és un projecte orientat a facilitar l’accés al finançament extern per millorar la capacitat financera de l’empresa. El projecte ha consistit en la tutorització de 6 petites i mitjanes empreses amb interès per incrementar la seva capacitat de liquiditat ja sigui mitjançant  finançament extern o millorant la gestió interna de l’àrea financera. La gran majoria 66% són microempreses. El 100% tenen ara un full de ruta amb accions a mida, a curt i llarg termini, per millorar la qualitat de la seva tresoreria

Inici a l’Exportació: En aquesta segona edició s’ha fet un esforç per adaptar el projecte a les necessitats de les empreses i s’ha reduït el nombre de participants de 10 a 5 per oferir un servei més personalitzat. Les cinc empreses participants han vist satisfetes les seves necessitats i expectatives.

Consolidació Internacional: Hi ha participat 5 empreses, totes pimes del sector industrial, que han començat la seva activitat exportadora, però sense una estratègia clara. Han rebut formació sobre aspectes documentals i jurídics, informació aranzelària, i sobre estratègia per posicionar-se a la xarxa en nous mercats.

Diversificació Internacional: 5 empreses exportadores, però amb intenció d’obrir-se a nous mercats han rebut suport en la prospectiva d’algun mercat de difícil accés o assessorament en la implantació. S’han desenvolupat estratègies per entrar a països d’Europa, Amèrica, Àfrica i Asia

Planifica estratègicament la teva empresa 6 empreses: 4 sector comercial i 2 del industrial han rebut més de 110 hores de formació amb una mitjana de 18,5 hores de tutorització. Totes han assumit la realització de la totalitat del projecte: han implantat una metodologia de com fer previsions; han visualitzat diferents escenaris de projeccions per a decidir l'estratègia  de futur a seguir; i han aconseguit la fotografia dels estats comptables a quatre anys vista.

Imatges relacionades

Les empreses i consultores presents a l'acte de cloenda
Les empreses i consultores presents a l'acte de cloenda