Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els municipis de l’Arc Metropolità es reuneixen a Terrassa amb la consellera, Teresa Jordà, per tractar qüestions relacionades amb les Zones de Baixes Emissions L’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, ha participat en aquesta trobada de l’entitat que agrupa diferents municipis del Vallès i del Baix Llobregat https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Els municipis de l’Arc Metropolità es reuneixen a Terrassa amb la consellera, Teresa Jordà, per tractar qüestions relacionades amb les Zones de Baixes Emissions

L’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, ha participat en aquesta trobada de l’entitat que agrupa diferents municipis del Vallès i del Baix Llobregat

Moment de la trobada (Foto: Foto: Ajuntament de Terrassa).
Moment de la trobada (Foto: Foto: Ajuntament de Terrassa)

Representants dels municipis que integren l’Associació de l’Arc Metropolità s’han reunit aquest dimecres a la tarda amb la Consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà. Durant la trobada, celebrada a Terrassa, s’han presentat els objectius i principals àmbits de treball de l’associació. Així mateix, un dels temes centrals han estat els diferents aspectes vinculats al desplegament de les Zones de Baixes Emissions. En aquest sentit, l’Arc Metropolità ha subratllat la necessitat d’una major coordinació per abordar el plantejament de les ZBE tenint en compte la realitat de la segona corona, però alhora en el marc d’una visió conjunta del territori que eviti nous desequilibris i garanteixi l’equitat territorial.

La trobada ha comptat amb l’assistència dels vicepresidents de l’Associació de l’Arc Metropolità, Xavier Fonollosa i Pere Regull, alcaldes de Martorell i Vilafranca del Penedès, respectivament; els alcaldes de Terrassa, Jordi Ballart; Mataró, David Bote; Granollers, Josep Mayoral; i Mollet, Josep Monràs; l’alcaldessa de Rubí, Ana Maria Martínez; la tinenta d’alcaldessa de Terrassa, Lluïsa Melgares; la regidora de Desenvolupament Urbà i Transició Energètica de Sabadell, Mar Molina; i el regidor de Mobilitat i Projectes i Obres d’Espai Urbà de Vilanova i la Geltrú, Antoni Palacios. Com també d’altres responsables tècnics municipals.

Així mateix, hi han estat presents el director general de Qualitat ambiental i Canvi Climàtic de la Generalitat, Marc Sanglas i el delegat del Govern de la Generalitat a Barcelona, Antoni Morral.

Ana María Martínez ha reivindicat el compromís de Rubí amb la lluita contra el canvi climàtic: "sabem de la necessitat d'implantar aquestes zones. Volem ciutats netes i amables on la ciutadania gaudeixi d'una bona qualitat de vida. Per això ja hi estem treballant i cal que en aquest objectius hi anem tots de la mà".   

Tal com ha explicat el vicepresident de l’Arc Mertropolità, Xavier Fonollosa, “des de l’Associació entenem que les Zones de Baixes Emissions i altres polítiques relacionades amb la qualitat de l’aire no es poden plantejar de manera individual perquè el que un municipi fa té efectes en el del costat i a la inversa. Si volem que les ZBE funcionin i tinguin un efecte real, cal coordinació i criteris conjunts sobre la seva delimitació o el seu funcionament, per exemple. Cal trobar un model capaç d’adaptar-se a la realitat de cada territori i que alhora pugui encaixar en la realitat del país”.

Per la seva banda, el també vicepresident de l’Associació, Pere Regull, ha remarcat “la necessitat de fer compatible les mesures per fer front al canvi climàtic amb el progrés econòmic i col·lectiu i és per això que a l’hora d’abordar les Zones de Baixes Emissions hem de tenir en compte aspectes com la mobilitat vinculada a les activitats econòmiques i empresarials. Així mateix, cal veure quines fortaleses i dèficits tenim pel que fa al transport públic, ja que si apostem per reduir el vehicle privat, hem de garantir que les persones es puguin desplaçar”.

Un altre des aspectes plantejats durant la trobada han estat els condicionants socials que comportaran les ZBE. I és que el fet d’haver de disposar de cotxes més nous (menys contaminants) per circular per certs àmbits podria plantejar més dificultats a les persones amb rendes més baixes.