Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El projecte de la XEC per revaloritzar els residus industrials completa les visites a les empreses participants La iniciativa és el primer projecte col·laboratiu de la Xarxa d’Economia Circular de Rubí i vol facilitar la identificació, definició i reutilització dels residus de la indústria https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

El projecte de la XEC per revaloritzar els residus industrials completa les visites a les empreses participants

La iniciativa és el primer projecte col·laboratiu de la Xarxa d’Economia Circular de Rubí i vol facilitar la identificació, definició i reutilització dels residus de la indústria

Contenidor de paper a Cevagraf (foto: Ajuntament de Rubí – Rubí Empresa).
Contenidor de paper a Cevagraf (foto: Ajuntament de Rubí – Rubí Empresa)

El primer projecte col·laboratiu de la Xarxa d’Economia Circular de Rubí (XEC Rubí) té l’objectiu de facilitar la identificació, definició i reutilització de residus de les empreses adherides, creant una xarxa de col·laboració per valoritzar-los. L’acció se centra en les onze empreses i les  set organitzacions expertes de la Taula de la Competitivitat Industrial de Rubí (TCIR) que ja són membres de la xarxa.

En el marc del projecte, s’han visitat les 11 empreses participants (Ros Roca, Redgraf, Rema Tip Top,Ruffini, Kao Chimigraf, Cevagraf, Disalfarm, Escuder, Germans Boada, Submer Tecnollogies i Conva) per analitzar i definir els seus reptes en matèria de residus industrials, amb la informació de les respectives Declaracions Anuals de Residus Industrials (DARI), com a punt de partida.

Els principals reptes detectats han estat:

  • Valorització de residus difícils: draps, tèxtils, dissolvents, envasos contaminats.
  • Embalatge i ecodisseny: manca d’alternatives sostenibles i ús excessiu de plàstics.
  • Aigua i líquids industrials: reptes en separació per qualitat i circuits tancats.
  • Logística i gestió compartida: absència de models eficients (ex. porta a porta).
  • Coneixement i sensibilització: necessitat de més formació i cultura ambiental.

La primera fase del projecte a més d’incloure les visites individualitzades a les empreses, preveu una reunió amb les organitzacions expertes de la TCIR per crear un mapa inicial amb els recursos i les necessitats de les empreses analitzades, explorar solucions conjuntes viables i identificar altres empreses del municipi que podrien sumar-se al projecte.

A partir de tota aquesta informació, es definiran projectes concrets que puguin donar resposta als reptes compartits i es buscarà la col·laboració de les organitzacions TCIR i la complicitat d’altres empreses addicionals per garantir que les idees i propostes de millora es puguin fer realitat.

El projecte culminarà amb l’elecció d’entre dos i tres projectes finals i la seva execució.

La XEC Rubí és un espai de col·laboració entre empreses i organitzacions membres de la Taula de la Competitivitat Industrial de Rubí (TCIR), que inclou l’Ajuntament de Rubí, i té per objectiu accelerar la transició cap a l’economia circular i digital i compartir experiències i aprenentatges dels seus integrants.

Les empreses interessades a formar part de la XEC Rubí poden formalitzar la seva adhesió en aquest enllaç.

Objectius de Desenvolupament sostenible

Etiquetes