El 98,5 % de les demandes formulades en el marc del projecte «L'alcaldessa als barris» ja han estat ateses
Els despatxos dels regidors i regidores de districte estaran inoperatius durant les vacances de Nadal i tornaran a obrir a partir del dilluns 13 de gener
El projecte «L'alcaldessa als barris» forma part de les polítiques de proximitat que l'Ajuntament ofereix als rubinencs i les rubinenques. Ara fa un any que aquesta iniciativa es va reenfocar, buscant maximitzar l’espai de diàleg entre l'administració local i la ciutadania. Durant aquest darrer any s’ha visitat cada districte en diferents ocasions i s’han recollit més de 600 demandes ciutadanes, el 98,5 % de les quals ja han estat ateses.
D’aquestes, el 40,8 % ja han estat resoltes, mentre que el 57,7 % estan en curs. Només l’1,5 % encara estan pendents de notificar al servei corresponent per a què en planifiquin la seva resolució.
De totes les demandes formulades, el 90,8 % han estat presentades per ciutadans i ciutadanes a títol individual, davant el 9,2 % que han fet arribar diverses entitats. Les demandes plantejades de forma presencial (82 %) tenen molt més pes que les que s’han fet online (18 %).
Visites de l'alcaldessa als districtes
Amb la voluntat d’apropar-se a la ciutadania, d’escoltar-la, de generar diàleg i, així, poder conèixer les seves necessitats i inquietuds, l'alcaldessa visita els diferents districtes de la ciutat.
Durant aquestes visites manté trobades informals i reunions programades amb els diferents col·lectius i entrevistes amb la ciutadania. I d’aquestes estades sorgeixen propostes que, una vegada estudiades i consensuades, resulten en accions que estableixen el full de ruta per a la millora dels barris.
Durant el darrer any, Ana María Martínez Martínez s’ha trobat amb 40 comerços i restaurants, 23 entitats i centres educatius i 16 persones a títol individual.
Les persones o entitats que vulguin mantenir una reunió amb l'alcaldessa o fer-li arribar les seves propostes o inquietuds han d’omplir aquest formulari.
Regidors i regidores de districte
És als districtes i als barris on es realitzen les polítiques de proximitat. Per això aquest mandat s'ha incorporat la figura del regidor i de la regidora de districte, un canal d’interlocució clau entre l’Ajuntament, la ciutadania i el teixit associatiu de cada territori.
Un cop a la setmana, els regidors i les regidores de districte tenen un lloc fixe on la ciutadania es pot dirigir per traslladar les seves inquietuds i necessitats. També es disposa d’un telèfon de contacte (que apareix a les plaques informatives de cada ubicació) al qual es pot recórrer quan els regidors i regidores no hi poden ser o estan atenent altres visites fora del despatx. Els horaris i ubicacions es poden consultar a www.rubi.cat/regidorsdedistricte.
Els dilluns 23 i 30 de desembre i 6 de gener, els despatxos dels regidors i regidores de districte estaran inoperatius com a conseqüència de les festes de Nadal i tornaran a obrir a partir del dilluns 13 de gener.
Trobades mensuals sobre temes rellevants
«L'alcaldessa t'informa» és una branca de comunicació en el marc del projecte «L'alcaldessa als barris». Es tracta d'unes trobades mensuals ─cada mes es convoquen en un districte diferent─ en el marc de les quals s'aborda un tema concret, que afecta de manera significativa aquell districte i que també pot abarcar altres barris de la ciutat. Per aquest motiu, aquestes sessions estan obertes a tota la ciutadania, amb independència del districte on visquin.
Ana María Martínez Martínez fa una presentació del tema o projecte en qüestió i, posteriorment, s'obre un torn de preguntes per tal que les persones assistents puguin resoldre dubtes i plantejar la seva opinió.
Durant aquest any s’han tractat temes com les obres al c. Cadmo, la nova unitat de Policia de proximitat, el Pla d’Ordenació Urbana Municipal (POUM) o el projecte de pacificació d’un tram de l’av. Estatut, entre d’altres.