Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Comença el curs escolar per a 10.282 alumnes d’educació obligatòria L’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, i el regidor d’Infància i Educació, Víctor García Correas, han viscut aquest primer dia de classe des de l’Escola Joan Maragall https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/comenca-el-curs-escolar-per-a-10-282-alumnes-d2019educacio-obligatoria/@@images/image/preview

Comença el curs escolar per a 10.282 alumnes d’educació obligatòria

L’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, i el regidor d’Infància i Educació, Víctor García Correas, han viscut aquest primer dia de classe des de l’Escola Joan Maragall
L’alcaldessa i el regidor d’Infància i Educació, saludant una de les classes de l’Escola Joan Maragall.
L’alcaldessa i el regidor d’Infància i Educació, saludant una de les classes de l’Escola Joan Maragall

El curs 2021-2022 ha arrencat aquest dilluns per als 10.282 infants i joves que cursen educació obligatòria als centres educatius de Rubí. D’aquests, 659 van per primer cop a l’escola, 2.116 fan educació infantil, 4.653 educació primària i 3.513 educació secundària obligatòria.

Coincidint amb l’inici del curs escolar, l’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, i el regidor d’Infància i Educació, Víctor García Correas, han visitat l’Escola Joan Maragall, situada a la carretera d’Ullastrell. Des d’allà han valorat una nova etapa educativa que, tot i seguir condicionada per la COVID-19, s’afronta amb més tranquil·litat gràcies a l’evolució de la vacunació i, sobretot, a l’experiència acumulada durant el curs passat. Així ho ha expressat l’alcaldessa: “Encetem el curs amb optimisme i amb més preparació, fruit de l’experiència i a la vista d’un horitzó més positiu. La comunitat educativa comença amb moltes ganes i confio plenament que aquest serà un curs millor”. Martínez s’ha mostrat agraïda tant als centres com a les famílies per l’esforç realitzat durant tota la crisi sanitària i especialment als infants pel seu comportament exemplar.

La directora de l’Escola Joan Maragall, Rosa Masó, ha explicat en primera persona com afronten el nou curs en aquest centre: “Esperem anar tornant a la normalitat absoluta. L’any passat, l’alumnat ens va donar una autèntica lliçó de com actuar i això ens va permetre poder arribar a final de curs amb molt poquets grups confinats”.

Enguany, escoles i instituts viuran algunes novetats en l’aplicació de les mesures de prevenció de la COVID-19. L’alumnat vacunat amb la pauta completa o que ja hagi passat la malaltia no haurà de confinar-se si és contacte estret d’un positiu. Això vol dir que s’eliminaran les quarantenes a partir dels 12 anys i, a mesura que avanci la vacunació, en edats inferiors. Entre d’altres novetats, també es permetrà la convivència de diferents grups bombolla al pati i, tot i que les entrades als centres seguiran sent esglaonades, es deixarà que les famílies accedeixin fins a la zona d’esbarjo. Pel que fa a l’ús de la mascareta, es manté obligatòria a partir dels sis anys, almenys durant el primer trimestre.

 

Patis oberts

L’Escola Joan Maragall, l’Escola Ramon Llull i un altre centre encara per tancar s’incorporen aquest curs al projecte Patis oberts. Rubí sumarà així quatre escoles que obriran les seves zones d’esbarjo fora de l’horari habitual, ja que l’Escola Pau Casals ho venia fent des del 2017.

Per al regidor d’Infància i Educació, Víctor García Correas, aquesta és una iniciativa amb múltiples beneficis: “És funcional perquè permet a les famílies que es puguin quedar en un espai conegut i, per tant, propicia una major cohesió entre elles. A més, el fet que hi hagi dinamitzadors i dinamitzadores fa que aquestes estades als patis tinguin contingut”.

Aquesta nova temporada de Patis oberts s’encetarà previsiblement a l’octubre.

 

Falta de places d’FP

En aquest inici de curs, el regidor d’Infància i Educació ha tornat a denunciar la manca d’oferta de formació professional a Rubí i arreu de Catalunya. Segons ha explicat, a data 19 de juliol, hi havia 125 alumnes a la ciutat que no havien pogut entrar a cap plaça de formació professional. Tot i que no es tracta d’una xifra definitiva, el regidor alerta que seguiran sent molts els joves que no podran cursar la formació que havien triat en primera opció, un fet que atribueix a una “manca d’organització i de previsió que, al final, fomenta l’abandonament prematur dels estudis”. Per a García Correas, l’alternativa a distància de l’Institut Obert de Catalunya (IOC), per la qual ha apostat el Departament d’Educació, no pal·lia aquesta situació.