Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Arrenquen els Pressupostos Participatius 2022 La ciutadania ja pot fer arribar les seves propostes https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/arrenquen-els-pressupostos-participatius-2022/@@images/image/preview

Arrenquen els Pressupostos Participatius 2022

La ciutadania ja pot fer arribar les seves propostes
La ciutadania ja pot fer arribar les seves propostes (Foto: Ajuntament).
La ciutadania ja pot fer arribar les seves propostes (Foto: Ajuntament)

La nova edició dels Pressupostos Participatius comença aquest divendres amb la posada en marxa de la plataforma Participa Rubí. La participació ciutadana serà la que decidirà com s’inverteixen 300.000 euros del pressupost municipal. Aquesta quantitat es divideix en dues partides: 250.000 euros que es destinen a la ciutadania de més de 16 anys i els 50.000 restants que decidiran els joves i infants.

Un dels objectius d’aquest any és facilitar al màxim la participació dels veïns i veïnes de Rubí. Per això en aquesta ocasió, el procés incorpora la implicació dels consells sectorials. D’aquesta manera, el Consell de la Gent Gran, el Consell Municipal de la Salut i el Consell de la Formació Professional disposaran d’una sessió de treball cadascun on es debatran i proposaran iniciatives.

En aquesta mateixa línia, aquesta edició afegeix l’assistència en línia, s’habilitaran punts d’informació i votació presencials així com totes les sessions de treball oferiran l’alternativa en línia. Això permetrà resoldre dubtes sobre el funcionament del portal de participació a través de trobades telemàtiques. Les persones que vulguin utilitzar aquest suport hauran de fer la sol·licitud a través del correu participacio@ajrubi.cat on rebran dia i hora per a la sessió.

En paral·lel, la plataforma Participa Rubí s’ha actualitzat amb nous elements de suport i gestió, per fer més amable i senzilla la seva utilització.

El regidor de Participació, Pau Navarro Cano, ha remarcat que “aquesta edició aporta elements quantitatius i qualitatius que, com a ciutat, hem après durant aquesta pandèmia. Ampliem les formes de participar perquè volem facilitar i fomentar la participació de la ciutadania

Està previst que el 10 de juny tingui lloc l’acte de presentació d’aquesta edició que tindrà lloc a l'auditori del RubíForma a partir de les 18.30 h. Serà un acte presencial que també es podrà seguir en línia. En qualsevol dels casos, cal fer inscripció prèvia al correu participacio@ajrubi.cat .

El procés s’estructura en diferents fases. Ara, s’obre el període de presentació de propostes, que s’allargarà fins el 10 de juliol. Durant aquest termini, els veïns i veïnes de més de 16 anys, i que figurin al padró, podran fer arribar les seves idees a la plataforma o bé fer-ho als punts de suport.

Els espais destinats a assessorar i acompanyar en la presentació de propostes són itinerants i s’ubicaran en espais concorreguts de la ciutat. En aquest sentit, l’11 de juny, la biblioteca Mestre Martí Tauler oferirà aquesta possibilitat entre les 10.30 i les 13.30 h. El mateix dia però entre les 16.30 i les 19.30 h, aquest servei estarà disponible a Can Fatjó. El 22 de juny trobarem noves oportunitats i en els mateixos horaris: al matí a l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i a la tarda a la plaça de la Sardana.

A més, al 21 de juny tindrà lloc un taller presencial, que es replicarà també de manera virtual, a la Mestre Martí Tauler a partir de les 18 h. Per assistir en aquesta activitat, ja sigui de manera presencial o bé telemàtica cal fer inscripció prèvia enviant un correu a participació@ajrubi.cat.

Les entitats locals també poden prendre part del procés ja sigui des de la plataforma o bé en aquestes cites presencials.

Cal recordar que les propostes han de respondre al concepte d’inversió, és a dir, tot allò que l’Ajuntament pot construir o adquirir. No s’admetran idees i iniciatives que proposin qüestions relatives al manteniment de la ciutat, la contractació de persones o l’organització d’esdeveniments. Cada persona o entitat pot fer un màxim de tres propostes.

Un cop finalitzada la fase d’aportacions, és el moment que els tècnics municipals en facin la seva valoració tècnica i econòmica. Això vol dir que s’adeqüin als criteris d’inversió i al pressupost previst. En aquest tram, també es poden unificar les propostes similars. Tot aquest procés s’allargarà de mitjans de juliol fins al setembre.

L’octubre serà el moment de fixar prioritats. Això significa que la ciutadania major de 16 anys podrà accedir a la plataforma i donar suport a aquelles idees que consideri  més adequades per a la ciutat. Cada persona que hi participi podrà donar el seu suport a un màxim de cinc propostes.

El mes de novembre es procedirà a la votació de propostes, també els i les majors de 16 anys. En aquest període, també s’habilitaran punts de votació presencial amb la intenció de facilitar la participació a tothom que ho desitgi. Es podran votar tantes opcions com sigui possible, amb un mínim de dues i sempre que el cost total no superi els 250.000 euros de pressupost total.

Les accions que rebin més vots són les que passaran a ser una realitat. L’execució d’aquestes es durà a terme durant el 2022.