Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ajuntament i comunitat educativa treballaran conjuntament per redefinir la planificació escolar El Consell Escolar Municipal ha conegut aquest dijous un informe que analitza l’actual mapa escolar de Rubí i on es proposen algunes accions de millora https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Ajuntament i comunitat educativa treballaran conjuntament per redefinir la planificació escolar

El Consell Escolar Municipal ha conegut aquest dijous un informe que analitza l’actual mapa escolar de Rubí i on es proposen algunes accions de millora

La reunió del Consell Escolar Municipal ha comptat amb la participació dels regidors Marta García i Sergi Garcia (foto: Localpres).
La reunió del Consell Escolar Municipal ha comptat amb la participació dels regidors Marta García i Sergi Garcia (foto: Localpres)

El Consell Escolar Municipal s’ha reunit aquest dijous per abordar diversos temes d’interès per a la comunitat educativa. Durant la trobada, presidida per la regidora de l’Àrea de Serveis a les Persones, Marta García, i el regidor d’Educació, Sergi Garcia, s’ha donat a conèixer un informe encarregat per l’Ajuntament amb l’objectiu de redefinir la zonificació i planificació escolar de Rubí.

L’estudi presentat analitza l’actual situació del mapa escolar de Rubí, s’aproxima als criteris que fan servir les famílies per triar centre escolar i reflexiona sobre l’actual model de zonificació, les lògiques de segregació escolar i les conseqüències derivades dels processos d’elecció de centre. Es tracta d’una anàlisi merament qualitativa davant la dificultat d’obtenir dades numèriques de la Generalitat però, tot i així, “marca línies de treball importants per poder millorar la planificació escolar a Rubí i evitar la segregació”, segons la regidora Marta García.

Entre les qüestions que apunta l’informe, hi ha la diversitat de factors que expliquen les lògiques de la demanda dels diferents centres educatius i que passen, no només per la proximitat de l’escola, sinó molt especialment per la imatge que projecta, la seva composició social o l’opinió prèvia d’amics i coneguts, entre d’altres. De l’estudi es desprèn que la segregació no és un fenomen preocupant a Rubí tot i que es pot millorar mitjançant algunes accions. “Des de l’Ajuntament ens comprometem a treballar conjuntament amb la comunitat educativa per optimitzar la planificació escolar, estudiar la millor zonificació per al municipi i elaborar també un Pla educatiu de ciutat”, ha dit García, qui ha afegit que “de fet, molts dels temes dels quals hem informat aquest dijous al Consell Escolar Municipal encaixen perfectament amb les recomanacions recollides a l’estudi”.

Una de les novetats que s’han abordat a la reunió d’aquest dijous i que va en la línia d’allò que aconsella l’informe sobre la planificació escolar és la participació de les escoles Pau Casals i Montessori al programa Magnet, aliances per a l’èxit educatiu (www.magnet.cat), impulsat per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB, i que compta amb la implicació de l’Ajuntament de Rubí. Tal com ha destacat García, el fet que aquests dos centres prenguin part en aquest projecte d’innovació de la mà d’institucions de prestigi és una bona manera de reforçar-los dins el mapa escolar i d’equilibrar, d’aquesta manera, la demanda de les famílies.

Noves subvencions per a les AMPA
El Consell Escolar Municipal també ha conegut aquest dijous la recent aprovació de les bases que regulen les subvencions a les Associacions de Mares i Pares dels centres educatius de Rubí per a la realització de projectes d’acompanyament al procés educatiu de l’alumnat. Seran objecte d’aquests ajuts aquelles iniciatives que facilitin la conciliació familiar, que donin suport pedagògic als infants i que permetin reduir les despeses que suposa l’escolarització per a les famílies.

Aquestes noves subvencions també van en la línia de l’informe sobre la planificació escolar, que aconsella impulsar un pla de reforç de les AMPA per reduir els efectes que tenen les limitacions de les organitzacions de les famílies sobre les oportunitats educatives dels infants.

L’estudi també destaca la importància de comptar amb una Oficina Municipal d’Escolarització (OME) que treballi les demandes de les famílies i ajudi a garantir una distribució adequada de l’alumnat de matrícula viva. Durant la reunió d’aquest dijous, l’Ajuntament ha informat que aquest servei s’obrirà properament a les dependències de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC), un cop la Generalitat ja ha signat el corresponent conveni amb el consistori.

La regidora Marta García confia que l’informe qualitatiu que s’ha presentat serà “un bon punt de partida per iniciar un treball conjunt de tota la comunitat educativa en què esperem la màxima implicació de la Generalitat”.