La presentació ha tingut lloc a l’Ateneu (Foto: Ajuntament/Localpres)

Rubí estrena un Punt de Suport al Voluntariat

El nou recurs reforça els serveis municipals que han de donar cobertura a les entitats locals i donarà suport a la xarxa de voluntariat que ha creat la ciutadania per fer front a la crisi social i econòmica de la Covid-19

L’Ajuntament de Rubí ha posat en marxa un Punt de Suport al Voluntariat, sota el lema Connecta't al Voluntariat. El nou recurs reforça els serveis municipals que han de donar cobertura a les entitats locals i donarà suport també a la xarxa de voluntariat que ha creat la ciutadania per fer front a la crisi social i econòmica de la Covid-19. Es tracta d’un servei que neix relacionat amb les conseqüències de la crisi sanitària, com a prova pilot, però el consistori espera que pugui consolidar-se i tenir recorregut més enllà de la pandèmia.

La regidora del Servei d’Acció Comunitària, Mª Carmen Cebrián Ordóñez, i el regidor del Servei de Ciutadania, Pau Navarro Cano, han presentat la iniciativa aquest dijous en un acte celebrat a l’Ateneu municipal.

Durant la presentació, Mª Carmen Cebrián, ha assenyalat quin objectiu es busca: “Volem posar tots els recursos de l’administració al servei de les persones que treballen pels altres i estem convençuts que d’aquesta manera els farem més eficients i més útils i això revertirà en el benestar de la ciutadania”.

De la seva banda, Pau Navarro ha indicat que “posem en valor l’activisme social i la participació i donem reconeixement a aquesta ajuda mútua. Nosaltres com a servidors públics tenim la responsabilitat de facilitar aquest voluntariat” 

El Punt de Suport al Voluntariat s’ha ubicat a l’Ateneu, la seu de referència de les entitats de Rubí, i ofereix atenció presencial amb cita prèvia: els dimarts de 10 a 12 h i els dimecres de 17 a 19 h. També s’hi pot contactar a través del correu xarxavoluntariat@ajrubi.cat i el telèfon mòbil 669 621 848.

Les funcions del nou servei inclouen  coordinar la xarxa de voluntariat a Rubí per consolidar i atendre les xarxes veïnals de suport i els grups i plataformes informals de voluntariat, així com les entitats socials que atenen persones en situació de vulnerabilitat; l’elaboració d’un programa de formació, conjuntament amb les entitats del municipi, per millorar l’impacte de l’acció del voluntariat i l’elaboració d’un esborrany del Pla local de Voluntariat de Rubí, a través d’un procés participatiu amb les entitats i la ciutadania en general.

La persona que atén el Punt de Suport vehicularà les accions d’atenció social i prevenció de les necessitats generades per la pandèmia i impulsarà l’acompanyament en xarxa de tots els projectes de ciutat que generin moviments de participació voluntària. Aquest professional ha d’esdevenir el referent del voluntariat a Rubí i s’ocuparà d’entrevistar les persones interessades en ser voluntàries i les derivarà al projecte que millor encaixi amb les seves inquietuds, habilitats i motivacions. També reforçarà i orientarà els projectes de voluntariat de les entitats socials del territori oferint assessorament en temes com la gestió de l’entitat, les assegurances o la gestió financera. Serà també una figura itinerant que ha d’estar en contacte directe amb el que passa al carrer i a les entitats. Aquest professional és una contractació externa vinculada al contracte-programa de la Generalitat de Catalunya amb el consistori.