Jordi Raich ha parlat sobre Big Data

La Xarxa Rubí Empresa dedica la seva darrera sessió grupal a Big Data

Durant la jornada celebrada a la Masia de Can Serra s’ha fet balanç de la segona edició del projecte, que ha comptat amb la participació d’una desena d’empreses noves

La Masia de Can Serra ha acollit aquest dimecres la darrera sessió grupal de la Xarxa Rubí Empresa, impulsada per l’Oficina de Serveis a l’Empresa (OSE) de l’Ajuntament de Rubí amb el suport de la Diputació de Barcelona i el CiT. La trobada, titulada Big Data per innovar a l’empresa, ha comptat amb la participació de Brandchats, que ha explicat la seva experiència com a empresa especialitzada en el monitoratge i anàlisi de mitjans socials.

Jordi Raich, CEO i fundador de Brandchats, ha detallat als membres de la Xarxa Rubí Empresa com la seva companyia estudia les xarxes socials per generar, a partir de la dades obtingudes, noves estratègies empresarials. Entre els usos de Big Data, l’expert ha assenyalat la gestió de la imatge de marca, la prevenció de crisis o la segmentació del públic objectiu d’un producte, entre d’altres.

Raich ha dit que la utilització de Big Data “anirà a més i que les empreses n’han de ser conscients”. També ha advertit que actualment “manquen professionals amb capacitat per gestionar i analitzar el Big Data generat per les noves tecnologies”. I és que, tal com ha recordat Raich, l’heterogeneïtat de les dades que circulen a la xarxa dificulta el seu tractament.

Al final d’aquesta darrera sessió grupal, els participants han fet una valoració del projecte Xarxa Rubí Empresa, tot destacant els beneficis que comporta intercanviar coneixements i crear sinergies entre les empreses del territori. El proper 16 de desembre, es farà un balanç final de la iniciativa en el marc de l’acte de cloenda dels projectes de millora de la competitivitat empresarial que ha desenvolupat l’OSE durant aquest 2015.

Xarxa Rubí Empresa
La Xarxa Rubí Empresa, impulsada en el marc dels projectes de millora de la competitivitat de l’OSE ─dins el Pla de mesures anticrisi 2015─, té com a objectiu fomentar la innovació de les empreses ubicades al territori, així com la creació d’una comunitat d’empreses complementàries entre si, de diferents sectors d’activitat, on es promoguin les relacions de confiança. A més de les sessions grupals, les firmes participants compten amb un acompanyament individualitzat i un pla estratègic adreçat a generar innovació en diferents aspectes i millorar la seva competitivitat.

En aquests moments s’està desenvolupant la segona edició de la Xarxa Rubí Empresa Innovem a Rubí, innovem a l’empresa, amb la participació d’Arditec, BJC-Siemens, Campos Estela, Complift, Dormity.com, DSV Road Spain, Ecofred Sistemas, Integral Maquinaria, Interactivos i Parcs i Jardins. A les sessions grupals, però, també hi assisteixen les empreses que van prendre part a l’edició del 2014: Grifoll Print Promotions, Bernui Exclusivas, Fervinter, Folegax, Cartonatges Rubí, Copymat, Dispensari Veterinari del Vallès, Alzamora Dental, Empenta Consulting, Mas Acoustics, Serca Injecció de Plàstics i Tubos Capilares.