El consistori valora amb els comerciants la creació d’un market place de ciutat

L’Ajuntament treballa per millorar la digitalització del teixit comercial

El servei de Comerç ha iniciat una enquesta entre els comerços de la ciutat per disposar d’una diagnosi sobre les seves competències digitals

L’Ajuntament de Rubí, a través del servei de Comerç, ha iniciat una enquesta en línia dirigida al teixit comercial de la ciutat per disposar de dades actualitzades sobre les seves competències digitals. Així, el consistori convida als i les comerciants a respondre una enquesta per valorar conjuntament la possibilitat de crear un marketplace de ciutat. A través de 12 preguntes curtes, l’enquesta vol identificar les implicacions i necessitats que pot assumir cada comerciant per incorporar-se a una possible plataforma de venta en línia de Rubí i es demana l’opinió del teixit comercial. El qüestionari, accessible des de la pàgina web municipal, s’ha enviat per correu electrònic a 800 establiments de la ciutat. Els i les comerciants tenen temps per respondre l’enquesta fins diumenge 6 de juny.

Una vegada tancada l’enquesta el consistori en valorarà els resultats per millorar les competències digitals del teixit comercial i treballarà amb les persones que no disposin de capacitats per oferir-los formació especialitzada. 

Apropteu

El consistori també anima als comerciants, establiments de restauració i empreses de serveis a utilitzar l’app Apropteu de la Diputació de Barcelona. Aquesta aplicació gratuïta adreçada a comerciants, paradistes, empresarsi/àries del sector comercial, emprenedors/es i ciutadania; pot ser el primer pas per iniciar-se en la digitalització comercial o ser un bon complement a les xarxes socials de l’establiment.

L’aplicació disponible en sistemes Android i IOS permet aportar eines digitals per millorar la competitivitat dels comerços, dona suport al comerç de proximitat per perdre la por a la tecnologia i dinamitza el sector a través de directoris de comerços i serveis.