L’activació de la 4G pot produir problemes de recepció en la TDT

Els veïns que detectin problemes a la TDT pel desplegament de la 4G tenen a la seva disposició un telèfon gratuït

Les operadores mòbils han habilitat el número 900 833 999 per atendre les possibles incidències, que es resoldran de forma gratuïta

Les operadores mòbils, a través de l’empresa Llega800, han posat en marxa un telèfon d’atenció gratuït ─900 833 999─ i una pàgina web ─www.llega800.es─ a on poden adreçar-se tots els ciutadans que detectin afectacions al senyal de la Televisió Digital Terrestre (TDT) motivades pel desplegament a Rubí dels serveis mòbils coneguts com a 4G.

Aquesta tecnologia de nova generació s’està activant arreu del territori sobre la banda de freqüències de 800 MHz, anteriorment utilitzada per a la TDT, la qual cosa comporta que alguns ciutadans puguin patir problemes de recepció en el senyal de televisió. Per aquest motiu, el Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme ha establert un procediment d’actuació per solucionar les afectacions, amb l’objectiu que les molèsties siguin mínimes i la seva solució gratuïta. Així, els ciutadans poden recórrer al telèfon 900 833 999 i la pàgina web www.llega800.es per sol·licitar la resolució dels possibles problemes; un cop rebuda la notificació, l’empresa contractada per gestionar les incidències desplaçarà un tècnic qualificat que procedirà a fer les tasques de condicionament necessàries, sense cap cost per a l’usuari. El termini habitual de resolució del problema és d’entre dos i cinc dies des de la concertació de la cita.