Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Preguntes freqüents Et donem resposta a diferents qüestions. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Preguntes freqüents

Et donem resposta a diferents qüestions.
  • Quin és l'horari de la Biblioteca?
    Pots consultar els horaris de la Biblioteca a la pàgina principal "Biblioteca Mestre Martí Tauler", a l'apartat Horaris.

  • Quins serveis hi ha?
    Consulta'ls.

  • He de pagar per fer-me soci i utilitzar la Biblioteca?
    La realització del carnet de soci, així com la majoria de serveis de la Biblioteca, són gratuïts, amb excepció del servei de fotocòpies i la impressió de documents del servei d'Internet.

  • Puc utilitzar el carnet d'una altra persona en el seu nom?
    El carnet de la Biblioteca és personal i intransferible. Només en casos especials i amb autorització prèvia de la persona interessada, el carnet podrà ser utilitzat per una altra persona.

  • Què hauria de fer si perdo o em roben el carnet?
    Ho has de comunicar a la Biblioteca per donar-lo de baixa i fer-te'n un de nou.

    Si demanes un duplicat del carnet de Biblioteca hauràs d'abonar 1 €. Estan exemptes d'aquest pagament les persones a les quals els hagin robat el carnet i portin la denúncia corresponent.

  • Què passa si un usuari triga a tornar un document?
    L'usuari que no retorna un document prestat dins del termini establert queda penalitzat amb un punt per dia i llibre. Quan arribi als cinquanta punts de penalització quedarà exclòs del servei de préstec durant 15 dies.

  • He perdut/trencat el llibre que vaig agafar en préstec. Què he de fer?
    Has de reposar la pèrdua del llibre amb un exemplar nou o amb un de característiques semblants que t'indicaran els bibliotecaris. En cas de robatori, portaràs la denúncia a la Biblioteca.

  • He de retornar els llibres (o un altre material) a la Biblioteca on els he agafat?
    Si has agafat material a la Biblioteca Mestre Martí Tauler, pots retornar-lo allà mateix durant l’horari d’obertura o a la bústia de 24 hores. També pots retornar els llibres d'una altra biblioteca de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona de manera gratuïta a la nostra biblioteca.

  • Puc reservar documents?
    Sí, es poden reservar els documents que estan en préstec (t'arribaran quan siguin retornats) i els exemplars disponibles.

    Per fer la reserva d'un document cal que t'adrecis al personal de la biblioteca, o bé des del web/catàleg utilitzant l'opció de tràmits en línia.

    Quan l'usuari retorni el document prestat, t'avisarem per a que passis a recollir-lo abans d'una setmana. Si has fet la reserva d'un document disponible també rebràs un avís de recollida. Si no hi pots anar-hi personalment, podrà recollir-lo una altra persona de la teva confiança que s’haurà d’identificar i haurà de presentar el teu carnet d'usuari.

  • Quantes vegades puc renovar un document?
    Un document es pot renovar fins a tres vegades si no hi ha una reserva d'un altre usuari i si no has excedit en el temps de retorn.

  • Puc demanar llibres d'altres biblioteques?
    Mitjançant el préstec interbibliotecari pots demanar llibres, sense cap cost, d'altres biblioteques públiques de Catalunya. Quan el llibre arribi a la Biblioteca, et trucarem per telèfon o rebràs un correu electrònic perquè passis a recollir-lo abans de 7 dies. Si superes aquest període de 7 dies el tornarem a la biblioteca d’origen.

  • Puc utilitzar el meu dispositiu USB al servei d'Internet?
    Sí. Pots utilitzar l'USB per gravar des del servei d'Internet de la Biblioteca.

  • Hi ha servei de Wi-Fi? Com es pot utilitzar? 
    Sí. Els usuaris es poden connectar a Internet, gratuïtament, des de qualsevol dispositiu mòbil (portàtil, PDA, smartphone, etc.). Únicament és necessari el carnet d'usuari i el PIN, que et facilitaran en el moment de fer-te soci de qualsevol biblioteca.

  • La Biblioteca disposa d'aules d'estudi o de treball?
    La Biblioteca disposa de dues sales d'estudi a la tercera planta, la planta baixa, oberta en període d'exàmens, i una sala de treball en grup a la segona planta.

  • Com puc rebre informació de les properes activitats de totes les biblioteques de la ciutat?
    Només has d’enviar-nos un correu electrònic a b.rubi.mmt@diba.cat demanant i donant-nos el consentiment per poder enviar-te el butlletí amb les activitats culturals mensuals.

  • Puc fer fotocòpies i imprimir a la Biblioteca?
    Pots fer fotocòpies i imprimir des dels ordinadors que tenim disponibles per als usuaris. Els preus són els següents:

    • Impressions de fulls en blanc i negre, per unitat DIN A4: 0,10 €
    • Impressions de fulls en color, per unitat DIN A4: 0,40 €
    • Fotocòpies en blanc i negre, per unitat DIN A4: 0,15 €

T'ha estat útil aquesta pàgina?

5
1