Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament posa en marxa un servei en línia gratuït per assessorar la ciutadania sobre com estalviar energia El Consistori rubinenc torna a ser pioner en el camp de la gestió energètica, amb la implementació d’aquest sistema completament automàtic https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L’Ajuntament posa en marxa un servei en línia gratuït per assessorar la ciutadania sobre com estalviar energia

El Consistori rubinenc torna a ser pioner en el camp de la gestió energètica, amb la implementació d’aquest sistema completament automàtic

Els informes inclouen propostes de millora i consells d’estalvi (foto: Ajuntament de Rubí).
Els informes inclouen propostes de millora i consells d’estalvi (foto: Ajuntament de Rubí)

L’Ajuntament, a través del servei Rubí Brilla, posa a disposició dels rubinencs i rubinenques un nou servei d’optimització de la factura elèctrica amb l’objectiu que les famílies de la ciutat puguin estalviar energia i reduir-ne el cost. Les persones interessades només han d’omplir un senzill formulari, que trobaran a www.rubi.cat/estalvifacturaelectrica, i al cap d’uns dies rebran un informe personalitzat amb consells d’estalvi.

Fins ara, l’equip de Rubí Brilla realitzava aquestes anàlisis de manera manual i per a col·lectius concrets, com ara els integrants del projecte Comunitat Rubí Brilla o en el marc de la iniciativa Tens drets energètics: No et quedis a les fosques. Ara, s’ha contractat un software que genera aquests informes de manera automàtica, a partir d’un algoritme i en base a les dades reals de consum d’electricitat anual i al patró detallat de l’històric de consums d’aquella llar en concret. “Aquest és el salt qualitatiu d’aquest projecte: fins ara, els informes es feien d’una manera més manual i limitada, ja que no disposàvem d’un ampli ventall de dades, només les que apareixien a la factura. Ara, en canvi, podem accedir a l’històric de consums dia a dia, hora a hora, i això permet elaborar informes molt precisos”, ha explicat el regidor de Medi Ambient i Transició Ecològica, Andrés Medrano Muñoz.

Els i les usuàries han d’omplir un formulari i donar el seu consentiment perquè el Consistori pugui accedir a les dades de consum energètic de la distribuïdora. Després d’analitzar aquestes dades, el programa crea l’informe automàticament, que inclou l’evolució del consum, una anàlisi de la potència i ofereix recomanacions personalitzades d'optimització de la factura: des de quina és la tarifa suggerida fins a consells per ser més eficients i, per tant, poder estalviar a la factura.

Es calcula que els estalvis poden rondar entre el 25 i el 50%. Ara més que mai cal pensar en maneres de reduir el consum energètic i, de retruc, que ens suposi un estalvi econòmic”, ha assegurat Medrano Muñoz.

El servei és gratuït i vàlid per a tarifes 2.0 i 2.1 (inferiors a 15kW de potència contractada).

Paral·lelament, i per complementar els informes automàtics, s’ha creat un apartat que respon a preguntes freqüents sobre la factura elèctrica a la pàgina web municipal.

 

Estalvi en la factura

Aquesta és una acció més de les que impulsa el servei Rubí Brilla per ajudar els rubinencs i les rubinenques a reduir el consum energètic. De fet, aquest nou servei d’informes automàtics suposa una continuació d’aquesta línia de treball, que es basa en millorar l’eficiència i generar estalvis a partir de l’anàlisi de les dades.

Recentment, i coincidint amb el confinament a causa de la Covid-19, s’han dut a terme diversos tallers en línia per aprendre a estalviar a la factura ─tant elèctrica com de gas─, que es poden consultar al canal de YouTube de l’Ajuntament i també al web municipal.