33. El subministrament de serveis comuns de l'edifici es beneficia del repartiment d'energia?
Encara que la instal·lació sigui sols d'una part dels veïns, és convenient acordar si en el repartiment d'energia produïda en participa el comptador dels serveis comuns de la comunitat (escala, pàrquing comunitari, ascensor, piscina, jardí etc). Subministrament de titularitat de la comunitat, associat al seu NIF, i que es costeja amb pressupost ordinari de tota la comunitat.
Pot ser que la instal·lació la paguin una part dels veïns, però es faci en la teulada de tots. Aleshores, què fer amb els consums de l'escala, que paga tota la comunitat de propietaris?
Recomanem:
Per un tema pràctic i de governança, des de l'Ajuntament de Rubí recomanem que s'inclogui el comptador comunitari entre els beneficiaris de la instal·lació, tot i que la instal·lació no sigui de tots els veïns.
La comunitat jurídica com un participant més.
No és obligatori, però sol facilitar la gestió de la instal·lació. Que s'autoritzi a posar-la a la teulada, que es puguin afegir més veïns en el futur, que hi hagi millor col·laboració, etc.