Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Pla educatiu d’entorn El Pla Educatiu d’Entorn (PEE) és una proposta educativa innovadora que, davant els canvis constants que s’estan produint a la nostra societat, busca donar resposta a les múltiples necessitats que es presenten a partir del treball conjunt de les diferents administracions i dels centres educatius de la ciutat. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Pla educatiu d’entorn

El Pla Educatiu d’Entorn (PEE) és una proposta educativa innovadora que, davant els canvis constants que s’estan produint a la nostra societat, busca donar resposta a les múltiples necessitats que es presenten a partir del treball conjunt de les diferents administracions i dels centres educatius de la ciutat.

Logo PEEEl PEE pretén portar l’educació més enllà de l’escola i, a la vegada, implicar altres agents educatius en el mateix treball escolar. És un instrument per donar una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives, coordinant i dinamitzant l’acció educativa en els diferents àmbits de la vida dels infants i joves.

Objectius


  • Incrementar l’èxit escolar, reduint les desigualtats entre col·lectius.
  • Millorar la presència i l’ús social de la llengua catalana en un marc multilingüe.
  • Enfortir les xarxes educatives i els vincles entre famílies, escola i entorn.
  • Afavorir la participació en activitats de lleure que garanteixin la igualtat d’oportunitats per a tota la ciutadania.

 

Accions curs 2022 - 2023


Mentoria socioeducativa

Acompanyament i suport a joves adolescents que presenten desafecció escolar en els primers cursos de secundària, per part de mentors/es que cursen estudis universitaris. El projecte pretén contribuir a l’assoliment dels objectius acadèmics i personals, i la continuació als seus estudis obligatoris.

Oportunitats educatives més enllà de l’escola

  • Casal lingüístic per a joves nouvingudes: projecte socioeducatiu que es duu a terme a l’estiu i que té com a objectiu oferir un espai per a l’ús, l’aprenentatge i el reforç de la llengua catalana a joves nouvingudes que cursen l’ESO. També es potencia el coneixement de l’entorn i la participació en activitats que donen resposta a les múltiples necessitats que es presenten entre l’alumnat nouvingut.
  • Programació inclusiva als casals d’estiu: reforç de la programació dels casals d’estiu organitzats des de les AFA amb tallers i recursos que enforteixen un sentiment de pertinença unitari de ciutat, de drets d’infància i de valors d’inclusió més enllà dels continguts propis de cada casal.
  • Dinamització tardes d’estiu als barris de Les Torres, Ca n’Oriol i El Pinar: activitats educatives i lúdiques a les places d’aquests barris per reforçar la dimensió més comunitària, on es convida a participar els infants, les seves famílies i veïns i veïnes.

Suport i acompanyament educatiu

  • Programa CROMA 2.0: tallers dinamitzats per estudiants de la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona) adreçats als infants de 10 a 12 anys amb més possibilitats de patir fracàs escolar, ajudant-los a recuperar l’interès per aprendre, que els permetin convertir-se en els responsables de les seves descobertes i, d’aquesta manera, promoure que s’incrementi el seu interès per aquells coneixements que els ofereix l’escola.
  • Espai d’estudi assistit: tallers que tenen com a objectiu ajudar als alumnes de primària a millorar les competències de lectoescriptura i matemàtiques. De manera transversal els nens i nenes aprenen tècniques i pautes que els permeten assolir uns bons hàbits d’estudi, motivant-los i promovent actituds positives.
  • Tallers Aprendre a Aprendre: tallers adreçats a joves que cursen l’ESO on s’ofereix l’oportunitat de fer deures i preparar exàmens a més de realitzar activitats de treball cooperatiu o de treball individual que són dinàmiques, participatives, variades i properes al context del grup que ajuden a promocionar actituds positives d’aprenentatge i reforç de les competències bàsiques.
  • Tallers teatre: tallers adreçats a alumnes de primària i secundària que fomenten la integració, la participació i les xarxes socials, i contribueixen al desenvolupament personal i la confiança en un/a mateix/a. Els i les alumnes de secundària fan una mostra de teatre a finals de curs al Teatre La Sala.

PCEE (Pla Català de l’Esport a l’Escola)

  • Tallers multiesports als centres de primària i secundària: amb la pràctica regular d’activitats físiques i esportives com el bàsquet, el vòlei i les raquetes, es contribueix a l’adquisició d’hàbits saludables i a la formació en valors com la tolerància, el respecte als altres, la confiança en un/a mateix/a, l’esforç de superació, l’autocrítica, l’autonomia, la capacitat de decisió, la cooperació i el treball en equip.

Altres

  • RubíMot: gimcana lingüística sobre vocabulari relacionat amb el comerç que convida jugar a infants i famílies al Mercat Municipal de Rubí. Cada parada o establiment participant té un cartell amb vocabulari relacionat amb el seu sector comercial en català, castellà, anglès, francès, àrab i xinès. Per accedir al joc, els i les participants poden descarregar un codi QR de cada cartell i respondre correctament diverses preguntes sobre lèxic en català, que inclouen frases fetes i mots específics. A través d’aquest joc lingüístic, els i les participants han adquirit coneixement de vocabulari, han comparat el lèxic de les llengües majoritàries que es parlen a la ciutat i han après frases fetes en català.
  • Cantata dels alumnes de 4t de Primària: Els mestres de música de totes les escoles de Rubí organitzen anualment aquesta activitat coral, que es duu a terme a l’amfiteatre del Castell.
  • Tallers musicals de rap: espais de creativitat artística adreçats a adolescents que cursen l’ESO, que fomenten la capacitat de reflexió i crítica davant situacions de discriminació, com poden ser el masclisme, l’homofòbia o el racisme, així com altres temàtiques d’interès actual i d’especial influència entre el jovent. Durant el procés creatiu es pretén empoderar les joves en les seves capacitats i es fomenta la cooperació i la cohesió de grup.

 

La Mentoria socioeducativa, els Tallers de suport i acompanyament educatiu i les accions de Promoció de les oportunitats educatives més enllà de l’escola  es realitzen en el marc del Pla de Millora d’Oportunitats Educatives (PMOE), del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) de Rubí i estan finançats pel Ministeri d’ Educació i Formació Professional i el Mecanisme de Recuperació Transformació i Resiliència i per la Unió Europea NextGenerationEU (Component 21 MRR).

 

Logos PEE

T'ha estat útil aquesta pàgina?

5
1