Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

R-Dissenyem Comerç Unim els establiments comercials amb l'Escola d'Art i Disseny edRa per dinamitzar el comerç de proximitat i fer-lo més atractiu. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

R-Dissenyem Comerç

Unim els establiments comercials amb l'Escola d'Art i Disseny edRa per dinamitzar el comerç de proximitat i fer-lo més atractiu.

Què és el R-dissenyem Comerç?


El teixit comercial és una peça clau del desenvolupament de les ciutats. Un comerç sòlid i atractiu és un element cohesionador, que impulsa l’economia local i que acosta a la ciutadania béns i serveis.

Logo R Dissenyem

L'Ajuntament de Rubí, a través del servei de Comerç, treballa per fer del comerç i la restauració una peça clau de la vertebració d’una ciutat dinàmica, emprenedora i socialment cohesionada.

El projecte R-dissenyem comerç uneix els establiments comercials i de restauració amb l'Escola d'Art i Disseny edRa per, amb el talent dels dissenyadors joves de l'escola, desenvolupar propostes per fer més atractius i competitius els establiments. A través d'aquest programa, l'alumnat del grau superior d’Interiorisme d'edRa treballarà conjuntament amb el teixit comercial local per elaborar propostes de disseny dels espais comercials que se sumin a la proposta (retail design).

Objectius


L’objectiu de la col·laboració és doble. El projecte vol donar impuls al comerç de proximitat treballant-ne els aspectes visuals, d’imatge, il·luminació, presentació del producte i millora de l’experiència de compra. Al mateix temps, també busca motivar el talent jove amb un repte real: aconseguir un comerç de ciutat més atractiu. A mitjà termini, també es vol reactivar l’activitat comercial i econòmica, especialment davant l’afectació de la pandèmia i l'auge de nous hàbits de compra.

El R-Dissenyem vol:

  • Conèixer de primera mà les necessitats i inquietuds dels comerços de la ciutat
  • Millorar l’atractivitat dels negocis i de les zones comercials
  • Reivindicar el valor del comerç de proximitat.
  • Millorar la comunicació entre clientela i comerç
  • Aportar valor al comerç de proximitat i millorar la presentació de productes, la comunicació, el tipus de serveis o l’experiència de compra
  • Motivar el talent jove oferint-li un repte formatiu real

Fases


  1. Selecció dels participants
  2. Avaluació del comerç per part de l’equip edRa per comprendre quines són les seves possibilitats. Mitjançant la interrelació de tots els aspectes i des de diferents disciplines, per poder desenvolupar propostes creatives, úniques i divertides, en l'experiència física per a un espai comercial i així trobar l'Ànima del Negoci.
  3. Fase prototip: El propòsit d'aquesta fase és convertir la idea o la solució en una proposta final a implementar.
  4. Publicació de les propostes
  5. Implementació

Quins establiments hi participen?


El programa estava dirigit a un màxim de 10 negocis, preferentment a:

  •     Microempreses comercials i de serveis a les persones*
  •     Localitzades en la trama urbana de Rubí
  •     Capacitat i voluntat de millora i creixement del negoci

En la fase de selecció s'han triat quatre establiments: Còrium, Copymat, Perruquèria Ma del Mar i Ferreteria Sugin.

Projectes


T'ha estat útil aquesta pàgina?

0
0