Sou a: Inici / Ajuntament / Sala de premsa / Notes de premsa / Rubí explica el seu model de gestió de dades i transparència

Rubí explica el seu model de gestió de dades i transparència

Les bones pràctiques municipals i l’experiència acumulada pels serveis municipals s’han exposat aquest dimecres al Congrés Govern Digital 2019
Publicat el: 19/09/2019
Rubí explica el seu model de gestió de dades i transparència

La responsable dels Serveis Informàtics Municipals, Mercedes Aguilar, durant la seva ponencia (Foto: Consorci Administració Oberta de Catalunya)

L’Ajuntament de Rubí ha participat al Congrés Govern Digital 2019 que ha tingut lloc aquest dimarts i dimecres a Barcelona. Es tracta d’un fòrum de debat al voltant del concepte i aplicació de l’administració digital que reuneix professionals i experts de diferents institucions públiques i privades.

La participació rubinenca ha consistit en l’exposició de les bones pràctiques municipals en gestió de dades i transparència dutes a terme a partir del model de dades obertes, posat en marxa el 2014 amb l’arrencada del portal Open Data.

Des d’aleshores, el tractament de les dades ha anat evolucionant cap a la transversalitat implicant en la seva gestió i anàlisi diferents serveis municipals. Aquesta manera de fer permet vincular referències provinents de diferents àmbits que doten les dades d’una major qualitat. L’objectiu és oferir dades de forma comprensible als usuaris ja siguin professionals municipals o la ciutadania en general. Això s’aconsegueix a través de la centralització de la informació recollida a través dels diferents serveis i el seu tractament a través de sistemes que ofereixen gràfics i contextos que fan que la dada sigui comprensible.

Tot aquest bagatge ha fet possible posar a disposició de la ciutadania tot un seguit de dades obertes relacionades amb diferents àmbits de l’activitat municipal. Això suposa un avenç en matèria de transparència ja que és una informació presentada a través d’un context que en facilita l’accés i la comprensió.

Per reforçar aquest sistema, està prevista la creació d’una Oficina de Governança de Dades que treballarà per garantir la qualitat de les dades. En aquest espai hi intervindran els diferents serveis municipals i treballarà sense jerarquies. Tot aquest procés es du a terme amb mitjans municipals, fet que situa el consistori entre les administracions pioneres en aquest àmbit.  

Amb aquesta mateixa filosofia, el consistori està treballant en el desenvolupament d’una plataforma que permetrà consultar l’execució del pressupost municipal en temps real. Es tracta d’una eina innovadora i pionera pel que fa a les administracions municipals.

  • Compartir
Pertany a:

Convocatòries de premsa

RSS
« Desembre 2019 »
DlDtDcDjDvDsDg
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Contacte

Servei de Comunicació
Ajuntament de Rubí
Símbol_mapa Adreça: pl. Pere Aguilera, 1
08191 – Rubí

Símbol_auricular Telèfon: 93 588 70 00 
Joan Maronda (cap de Comunicació)