Sou a: Inici / Ajuntament / Sala de premsa / Notes de premsa / L’OASE renova l’oferta formativa aquesta primavera

L’OASE renova l’oferta formativa aquesta primavera

L’Oficina d’Atenció i Suport a les Entitats (OASE) proposa tractar el marc normatiu, les obligacions de les directives i la captació de socis a les sessions programades per aquest trimestre
Publicat el: 27/04/2017
L’OASE renova l’oferta formativa aquesta primavera

Les sessions e celebren a l'Ateneu (Foto: Localpres)

L’Oficina d’Atenció a les Entitats (OASE) ofereix tres noves sessions formatives encaminades a millorar el dia a dia de les associacions rubinenques. L’objectiu continua sent donar eines i recursos a les associacions de la ciutat per millorar la seva gestió, ampliar la base social i estar al dia de la normativa vigent. La legislació que afecta l’educació en el lleure on hi participen menors de 18 anys, les obligacions dels membres de les juntes directives i accions per captar nous socis són les qüestions que es tractaran durant la formació primaveral.

Formació sobre el Decret 267/2016, de les activitats d’educació en el lleure en les quals participen menors de 18 anys
La primera formació girarà al voltant del Decret 267/2016 de la Generalitat, que va entrar en vigor el 1 de novembre de 2016 i que regula les activitats d’educació en el lleure en les que hi participen menors de 18 anys. Aquesta normativa regula les ràtios de professionals i/o voluntaris, les titulacions requerides, les condicions mínimes de les instal·lacions on es duen a terme les activitats, entre altres qüestions. Per aquest motiu, és interessant el seu coneixement per part de les associacions afectades, com poden ser les AMPA, els esplais i agrupaments escoltes i, de forma general, totes aquelles entitats que duguin a terme activitats d’educació en el lleure en la qual participen menors de 18 anys.

Aquesta formació es durà a terme el proper 10 de maig, de 18 h a 21 h. Les persones interessades a participar en aquesta formació ja poden fer efectiva la inscripció fins al 5 de maig (inclòs).

Quines obligacions tenim com a membres de la junta directiva?
La formació està orientada a conèixer la normativa i exposar quines obligacions, ja siguin jurídiques, documentals i econòmiques tenen així com les tasques que s’han de fer des de les juntes directives. En aquest sentit, també es tractaran les responsabilitats que tenen els membres de la junta directiva.

La formació es durà a terme els dies 23 i 25 de maig, de 19 h a 21 h. Les inscripcions es poden fer efectives des del dia 8 al 20 de maig (ambdós inclosos). 

Com captar nous socis
Un dels problemes amb què s’acostumen a trobar les entitats és com augmentar la base social. Una peça clau ja que aporten sentit missional, legitimitat, capacitat d’incidència, recursos econòmics, materials i humans, entre d’altres. En aquest apartat es plantejaran diversos temes. Per exemple com s’arriba als socis i quin missatge se’ls transmet, quina tipologia de socis es poden distingir i, en darrer terme, quines estratègies són efectives per fidelitzar-los.

Aquesta formació es realitzarà els dies 13 i 15 de juny, de 19 h a 21 h. El període d’inscripcions s’estendrà des del dia 29 de maig, fins el 9 de juny (ambdós inclosos).

En cas que s’exhaureixin les places d’una formació, s’atorgaran dues places preferents per a cada entitat.

Per obtenir més informació, cal trucar al 93 588 74 73 o bé contactar a través del correu electrònic a l’adreça oase@ajrubi.cat.

  • Compartir
Pertany a:

Convocatòries de premsa

RSS
« Agost 2019 »
DlDtDcDjDvDsDg
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Contacte

Servei de Comunicació
Ajuntament de Rubí
Símbol_mapa Adreça: pl. Pere Aguilera, 1
08191 – Rubí

Símbol_auricular Telèfon: 93 588 70 00 
Joan Maronda (cap de Comunicació). Ext. 1100