Sou a: Inici / Ajuntament / Sala de premsa / Notes de premsa / L’Ajuntament de Rubí posa en marxa l’Oficina d’Atenció i Suport a les Entitats

L’Ajuntament de Rubí posa en marxa l’Oficina d’Atenció i Suport a les Entitats

El nou servei, ubicat a l’Ateneu Municipal, neix amb la voluntat d’oferir un punt únic d’atenció i assessorament al teixit associatiu rubinenc
Publicat el: 02/05/2016
L’Ajuntament de Rubí posa en marxa l’Oficina d’Atenció i Suport a les Entitats

L’alcaldessa, Ana María Martínez, i la regidora de l’Àrea de Serveis a les Persones, Marta García, durant la presentació de l’OASE (foto: Localpres)

L’alcaldessa, Ana María Martínez, acompanyada de la regidora de l’Àrea de Serveis a les Persones, Marta García, ha presentat aquest dilluns la nova Oficina d’Atenció i Suport a les Entitats (OASE) de Rubí. Es tracta d’un nou servei que impulsa l’Ajuntament per oferir suport i assessorament al teixit associatiu rubinenc, fomentar la difusió dels projectes i activitats que duen a terme les diferents entitats i acompanyar-les en la seva gestió ─tràmits amb l’administració i inscripció al Registre d’Entitats Ciutadanes (REC), entre d’altres─.

Per nosaltres, l’associacionisme és una peça clau en l’engranatge de la nostra democràcia. A partir de l’associacionisme es generen espais de transformació social que creen models socials que són importantíssims”, ha explicat l’alcaldessa. Ana María Martínez ha aprofitat la presentació de l’OASE per reiterar l’agraïment a tot el teixit associatiu del municipi: “Rubí és una ciutat viva en bona part gràcies a les entitats. En aquest sentit, quan dissenyàvem el Pla de mandat, vam pensar que necessitàvem, a modus FUER ─Finestreta Única Empresarial de Rubí─, un espai únic d’atenció i suport a les entitats”. Segons l’alcaldessa, “la nostra voluntat és fer-los la vida més fàcil”.

Darrerament s’han produït canvis de legislació que afecten les associacions sense ànim de lucre, com ara l’entrada en vigor de la Llei 4/2008, del Llibre Tercer del Codi Civil Català, o les Lleis de transparència, accés a la informació pública i bon govern estatal i autonòmica, entre d’altres. Aquestes legislacions fiscalitzen la gestió i el funcionament de les associacions i requereixen d’un gran esforç per part de les entitats per tal de donar compliment al que disposen. “Amb la posada en marxa d’aquesta oficina, també pretenem que aquests canvis de legislació siguin païts d’una manera més fàcil i còmoda per les més de 270 entitats que tenim registrades a la ciutat”.

Punt únic d’atenció a les entitats
La posada en marxa de l’OASE pretén afavorir el desenvolupament de les associacions de la ciutat mitjançant l’oferiment de serveis i recursos que responguin a les seves necessitats, treballant per a la seva promoció, dinamització i enfortiment per tal d’ampliar la seva incidència ciutadana i social.

A través d’aquesta oficina, l’’Ajuntament ofereix diversos serveis a les entitats:

  • Suport per realitzar els diferents tràmits: Acompanyament en l’elaboració de la documentació necessària per constituir una associació sense ànim de lucre (estatuts, acta fundacional, etc.) i informació dels tràmits i organismes de l’administració als quals adreçar-se per sol·licitar la constitució d’una associació o l’actualització de la seva documentació.
  • Registre d’Entitats Ciutadanes (REC): Inscripció al REC, així com l’actualització i la modificació de la documentació de les associacions registrades. 
  • Formació: Cursos i tallers adreçats al teixit associatiu, en què s’oferiran eines per a la gestió de diversos àmbits relacionats amb l’associacionisme i la participació ciutadana.
  • Assessorament: Tant per a entitats constituïdes com per a col·lectius en procés de constitució, en temes relacionats amb la millora del funcionament intern i amb els projectes i activitats que duen a terme les entitats.
  • Recursos: Elaboració de recursos i materials propis. Recopilació de recursos externs per posar-los a l’abast del teixit associatiu rubinenc.
  • Informació: Difusió d’informacions relacionades amb novetats legislatives, informacions del consistori, així com esdeveniments, projectes i activitats que puguin ser d’interès.
  • Comunicació: Difusió dels projectes i activitats de les associacions a través dels canals de comunicació de l’Ajuntament o a través dels canals de comunicació que l’OASE pugui generar en un futur.
  • Transparència: Elaboració d’un informe anual de l’OASE, amb el volum de consultes ateses i el grau de satisfacció de les persones que facin ús dels serveis que s’ofereixen.
  • Voluntariat: Suport i formació per a les entitats que duen a terme projectes de voluntariat.

L’Oficina d’Atenció i Suport a les Entitats, ubicada a l’Ateneu Municipal, està oberta els dilluns, dimecres i divendres al matí ─de 10 a 14 h─ i els dimarts i dijous a la tarda ─de 16 a 20 h─. Amb l’objectiu de prestar una atenció més personalitzada, es recomana concertar cita prèvia a través de l’adreça de correu electrònic

  • Compartir
Pertany a:

Convocatòries de premsa

RSS
« Desembre 2019 »
DlDtDcDjDvDsDg
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Contacte

Servei de Comunicació
Ajuntament de Rubí
Símbol_mapa Adreça: pl. Pere Aguilera, 1
08191 – Rubí

Símbol_auricular Telèfon: 93 588 70 00 
Joan Maronda (cap de Comunicació)