Sou a: Inici / Ajuntament / Sala de premsa / Notes de premsa / L’Ajuntament convoca una nova Taula de seguiment de l’espai públic i la mobilitat

L’Ajuntament convoca una nova Taula de seguiment de l’espai públic i la mobilitat

Entre d’altres, s’ha donat a conèixer quin és el manteniment de les zones verdes de la ciutat i el procés participatiu per definir la gestió dels horts urbans de Cova Solera
Publicat el: 20/05/2016
L’Ajuntament convoca una nova Taula de seguiment de l’espai públic i la mobilitat

Els membres de la Taula de seguiment de l’espai públic i la mobilitat s’han reunit aquest dimecres (foto: Localpres)

L’Ajuntament de Rubí ha convocat una reunió extraordinària de la Taula de seguiment de l’espai públic i la mobilitat per donar a conèixer als seus membres tota la informació relativa al projecte d’horts urbans que s’estan construint a Cova Solera, així com els sistemes de treball que s’utilitzen a l’hora de dur a terme el manteniment de les zones verdes del municipi, entre d’altres.

Tot i que inicialment es va preveure que les sessions se celebrarien cada dos mesos, la regidora de Serveis Territorials, Maria Mas, ha manifestat que “s’ha cregut convenient convocar la reunió de manera extraordinària per poder donar més informació a la resta de grups polítics sobre els aspectes relatius a la via pública i a la mobilitat, veient que són d’interès”.

En el cas dels horts urbans, la intenció del consistori és que el projecte tingui un elevat nivell d'autogestió per afavorir que s'adapti a les necessitats reals dels usuaris. Així, es vol promoure la creació d'una associació d'usuaris i hortolans que tingui un elevat nivell d'autonomia. Per concretar el model de gestió, es durà a terme un procés participatiu.  

Durant la reunió també s’ha donat a conèixer el Pla de manteniment de zones verdes de la ciutat. Actualment, a Rubí hi ha 214 zones verdes urbanes i 96 parcs infantils. La periodicitat del seu manteniment, tal com s’ha explicat als membres de la Taula, ve determinada per la tipologia de cadascun d’ells.

Paral·lelament, també s’ha informat de l’existència del Catàleg d’arbres de Rubí. El document, elaborat conjuntament per l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona, ha permès inventariar prop de 12.000 exemplars ubicats en carrers i places de la cuitat. El catàleg incorpora la definició i característiques dels diferents arbres analitzats, informació que permet establir el tipus de manteniment que requereix cadascun d’ells i si és necessària o no la seva substitució, ja sigui perquè es troben en mal estat o per qualsevol altre motiu. Les dades incloses en aquest catàleg també permeten planificar la programació de poda de manera acurada.

POUM
Just després de la reunió de la Taula de seguiment de l’espai públic i la mobilitat s’ha celebrat una nova trobada de la Comissió especial del Pla General d’Ordenació Urbana (POUM). En aquesta reunió s’ha traslladat als seus integrants les diferents tipologies de normativa urbanística que els serveis tècnics municipals estan redactant en el marc del text refós del POUM.

La creació d’aquesta comissió especial, que respon a un acord de la Junta de Portaveus adoptat al Ple ordinari del mes de febrer, té per objectiu agilitar i pluralitzar, amb la màxima transparència, la redacció d’aquest document. 

  • Compartir
Pertany a:

Convocatòries de premsa

RSS
« Juliol 2020 »
DlDtDcDjDvDsDg
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Roda de premsa: Escola d'hostaleria
15-07-2020 - 12:30 / 13:00     Mercat Municipal
Contacte

Servei de Comunicació
Ajuntament de Rubí
Símbol_mapa Adreça: pl. Pere Aguilera, 1
08191 – Rubí

Símbol_auricular Telèfon: 93 588 70 00 
Joan Maronda (cap de Comunicació)