Sou a: Inici / Ajuntament / Sala de premsa / Notes de premsa / L’actriu Nausicaa Bonnín i la directora de cinema Mar Coll conversen amb l’alumnat de l’Escola Pau Casals

L’actriu Nausicaa Bonnín i la directora de cinema Mar Coll conversen amb l’alumnat de l’Escola Pau Casals

L’acte, que ha tingut lloc aquest dimecres, s’ha emmarcat en el projecte "Cineastes a l’escola" que duu a terme el centre educatiu
Publicat el: 05/03/2020
L’actriu Nausicaa Bonnín i la directora de cinema Mar Coll conversen amb l’alumnat de l’Escola Pau Casals

Coll i Bonnín, responent les preguntes de l’alumnat de l’Escola Pau Casals al pati del centre educatiu (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

La cineasta Mar Coll i l’actriu Nausicaa Bonnín han conversat sobre cinema amb l’alumnat i les famílies de l’Escola Pau Casals aquest dimecres a la tarda. Aquest acte, que ha comptat amb la presència del regidor d’Infància i Educació, Víctor García Correas, i la regidora de Joventut, Annabel Cuesta Fabre, s’inclou al projecte Cineastes a l’Escola, una proposta educativa creada pel centre rubinenc en aliança amb la Filmoteca de Catalunya. Des de fa dos anys, el Pau Casals col·labora amb aquesta institució en el marc del projecte Magnet, impulsat per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’ICE de la UAB i que compta amb el suport de l’Ajuntament de Rubí.

A Cineastes a l’Escola, diferents professionals del món del cinema estableixen un diàleg amb l’alumnat i les famílies per tal de donar a conèixer què hi ha darrera de la creació d’un film. L’equip impulsor del projecte ha dissenyat aquesta iniciativa per tal de fomentar entre l’alumnat el coneixement de cineastes, actrius, actors i d’altres professionals del cinema i, sobretot, d’acostar el setè art als nois i noies i a les seves famílies.

La trobada d’aquest dimecres s’ha centrat en la relació personal amb el cinema que tenen les dues artistes i en els aspectes menys coneguts del procés de creació d’un film. Diversos alumnes han estat els encarregats de fer les preguntes a Bonnín i Coll, després d’un intens treball previ de documentació a l’aula. Entre d’altres, els nens i nenes s’han interessat per saber com es busquen les fonts d’inspiració a l’hora d’idear una pel·lícula, com es trien les localitzacions, què els agrada més de la seva feina o quins són els seus referents, entre d’altres.

Mar Coll ha explicat que a l’hora de fer pel·lícules i escriure els guions es fixa en el seu entorn: “Començo per un sentiment o una emoció que vull explicar, o per un personatge que em commou. [...] Sempre busco inspiració en la meva vida o en la dels meus amics, en el dia a dia. Penso que en la vida quotidiana de tots nosaltres hi ha coses que són prou importants com per ser explicades en una pel·lícula”. De la mateixa manera, ha comentat que els seus films es roden en espais comuns, com ara la cuina, el carrer, un hospital o el pati d’una escola, tots ells “escenaris quotidians del nostre dia a dia”. De petita, a Mar Coll li agradava el cinema, “però no era una obsessió. Jo volia ser metge i tenir una vida quadriculada”, ha dit. “M’hi vaig començar a interessar cap a l’adolescència”.

Per la seva banda, Nausicaa Bonnín, quan li han preguntat què és el que més li agrada a l’hora d’actuar, ha destacat el fet de posar-se a la pell d’una altra persona: “M’agrada poder ser, per uns dies o uns mesos, una persona que no sóc jo, algú que es mou diferent a mi, que té opinions diferents a les meves... i això m’agrada molt perquè penso que és una manera molt bonica d’entendre el món. [...] De vegades interpreto personatges que estan més a prop de mi i en altres ocasions faig personatges que estan més lluny. I aleshores, el camí per arribar fins a ells, per entendre per què actuen com ho fan, és un treball molt interessant”. L’actriu també ha donat tot un seguit de consells per actuar als i les alumnes, centrant-se en la importància d’escoltar la persona que tens al davant, “perquè no s’interpreta únicament llegint un text, sinó responent a la reacció de l’altre”; en la necessitat de treballar el cos i la veu i, per sobre de tot, en el fet que “actuar és jugar i això, quan ens hi dediquem professionalment, de vegades ens n’oblidem”. Per exemplificar-ho, ha comentat que en llengües com l’anglès o el francès s’utilitza el mateix mot per referir-se a tots dos conceptes.

L’alumnat, conscient que existeixen diferències de gènere també al món del cinema, ha preguntat a Mar Coll per què creu que hi ha més homes directors que no pas dones: “Els llocs de poder, tradicionalment, han estat ocupats per homes. I és un fet que s’ha anat perpetuant. Trencar aquesta inèrcia requereix fer un click que, de vegades és més fàcil no fer, perquè és com un sobreesforç”. Bonnín també s’ha referit a aquesta qüestió: “Les actrius tenim altres problemes: a partir dels 40 anys ja no tenim papers, perquè la figura de la dona sempre s’ha associat a la joventut, la bellesa... Normalment, als homes grans se’ls posa una parella jove. Aleshores, és molt difícil trobar històries interessants a partir de certa edat. Per això és molt important que la Mar faci pel·lícules, perquè explica històries de dones molt interessants”.

Mar Coll va dirigir l’any 2009 el seu primer llargmetratge, Tres dies amb la família, en el qual Nausicaa Bonnín interpretava a Léa, una jove que torna a Girona a causa de la mort del seu avi, on passarà tres dies amb la seva família, a la qual no veu des de que va marxar a l’estranger a estudiar. La pel·lícula va recollir premis a diversos festivals, entre ells el de millor direcció i el de millor actriu al Festival de Cinema de Màlaga.

La seva relació com a directora i actriu joves, així com la sensibilitat i creativitat que les dues han desenvolupat des d’aquell primer rodatge juntes, han inspirat l’Escola Pau Casals, que des de fa dos anys treballa el cinema, integrant-lo com un art en el dia a dia dels processos d’aprenentatge dels infants. “L’Escola Pau Casals, a través del projecte Magnet, ha demostrat ser molt ambiciosa. El centre està aconseguint fer activitats molt potents, que van més enllà de l’educació entesa en el sentit tradicional. Actes com aquest demostren que aquest tipus d’aliances funcionen en favor d’un concepte de l’educació ampli”, ha assegurat el regidor d’Infància i Educació, Víctor García Correas.

  • Compartir
Pertany a:

Convocatòries de premsa

RSS
« Març 2020 »
DlDtDcDjDvDsDg
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Contacte

Servei de Comunicació
Ajuntament de Rubí
Símbol_mapa Adreça: pl. Pere Aguilera, 1
08191 – Rubí

Símbol_auricular Telèfon: 93 588 70 00 
Joan Maronda (cap de Comunicació)