Sou a: Inici / Ajuntament / Sala de premsa / Notes de premsa / Es constitueix la Taula d’urbanitzacions de Rubí

Es constitueix la Taula d’urbanitzacions de Rubí

La primera trobada d’aquest òrgan, presidit per l’alcaldessa, ha reunit aquest dimecres una dotzena d’entitats veïnals
Publicat el: 31/10/2019
Es constitueix la Taula d’urbanitzacions de Rubí

La constitució de la Taula d’urbanitzacions de Rubí ha tingut lloc a l’Ajuntament (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

Aquest dimecres s’ha constituït la Taula d’urbanitzacions de Rubí, un nou espai de participació que reuneix entitats veïnals d’aquesta zona de la ciutat, tècnics municipals i representants polítics. Una dotzena d’entitats han assistit a la primera trobada d’aquest nou òrgan, que dona compliment a una moció aprovada per unanimitat pel Ple de l’Ajuntament de Rubí.

La sessió constitutiva ha estat presidida per l’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, qui ha estat acompanyada del nou regidor de Manteniment d’Urbanitzacions, Miguel Ángel Romero Alcalde, així com d’altres membres de l’equip de govern. La primera edil ha posat de relleu la utilitat de la taula: “Des del govern municipal volem atendre les demandes comunes de les urbanitzacions i aquest és un espai periòdic que ens ajudarà a fer-ho de manera més efectiva. Amb aquest mateix objectiu també hem creat aquest mandat la nova regidoria de Manteniment d’Urbanitzacions”.  

Durant la trobada, s’han abordat qüestions que preocupen el conjunt de les urbanitzacions de la ciutat, com ara la neteja de torrents. Sobre aquest tema, l’Ajuntament ha informat que ja s’hi fan actuacions periòdiques però que es revisaran aquells punts indicats pel veïnat per programar-hi les properes tasques de neteja.

Un altre dels temes que han despertat l’interès dels residents de les urbanitzacions són les bonificacions del 95% de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO) en aquells treballs executats com a conseqüència dels aiguats de juliol i novembre de 2018. Aquesta mesura, que dona resposta a les demandes del propi veïnat, s’inclou a la proposta d’ordenances fiscals aprovada pel Ple de forma provisional.

La sessió també ha servit per informar els representants de les urbanitzacions de les obres del pont del carrer Sant Joan, que arrencaran a principis de novembre i que tindran una durada aproximada de sis mesos. Segons han pogut conèixer els veïns i veïnes, els treballs consistiran a eixamplar la vorera sud fins a uns tres metres d’amplada aproximadament, amb la introducció de bancs i jardineres, així com en la millora i ampliació de la vorera nord. Igualment, han estat informats de les afectacions viàries que es produiran durant l’execució de les obres.

La primera trobada de la Taula d’urbanitzacions de Rubí ha comptat amb la participació de les entitats de propietaris de Sant Muç, Can Serrallac, Can Solà, Els Avets, Castellnou - sector B, Castellnou - sector D, Can Barceló, Can Serrafossà i les tres associacions de Can Ximelis, així com veïns de Can Carreras i Can Balasch. Pel que fa als representants polítics, a banda dels membres de l’equip de govern del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) i d’En Comú Podem (EPM), també hi han assistit regidors de Ciutadans-Partido de la Ciudadanía (Cs) i de Veïns per Rubí (VR). 

A la sessió constitutiva de la taula, s’ha establert una periodicitat de reunió de dos mesos.

A la ciutat hi ha un total de 13 urbanitzacions, amb una extensió en conjunt que gairebé duplica la del nucli urbà central i els polígons.

  • Compartir
Pertany a:

Convocatòries de premsa

RSS
« Novembre 2019 »
DlDtDcDjDvDsDg
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Contacte

Servei de Comunicació
Ajuntament de Rubí
Símbol_mapa Adreça: pl. Pere Aguilera, 1
08191 – Rubí

Símbol_auricular Telèfon: 93 588 70 00 
Joan Maronda (cap de Comunicació)