Sou a: Inici / Ajuntament / Sala de premsa / Notes de premsa / El Servei de Mediació va atendre 149 casos nous el 2018

El Servei de Mediació va atendre 149 casos nous el 2018

La formació és un vessant important d’aquest servei municipal, com ho demostra l’organització de més d’una cinquantena d’accions a escoles i instituts durant l’any passat
Publicat el: 21/01/2019
El Servei de Mediació va atendre 149 casos nous el 2018

El Servei de Mediació està ubicat al c. Maria Aurèlia Capmany (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

El Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament de Rubí va obrir el 2018 un total de 149 casos nous. La majoria d’intervencions van tenir a veure amb conflictes veïnals (117), amb un predomini dels problemes ocasionats per animals domèstics (23), seguits dels sorolls (19) i la gestió i supervisió de comunitats veïnals (17). A més, es va registrar un increment de les demandes de caràcter familiar, de les quals se’n van comptabilitzar 11 durant l’any passat.

Els casos atesos van arribar al servei per petició directa de les persones usuàries o bé derivats d’altres serveis municipals, com ara l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC), els Serveis Socials o Salut Pública. En total hi van participar 439 persones, de les quals 186 van ser homes i 253 dones, essent els casos amb dues parts implicades els més freqüents.

Un dels eixos importants de la tasca del Servei de Mediació Ciutadana és la prevenció de conflictes, un aspecte que es treballa cada cop més a través d’accions de formació i sensibilització. El 2018, es van dur a terme 51 activitats formatives a escoles i instituts, amb la participació de 1.338 alumnes, així com vuit accions més adreçades a agents col·laboradors del servei. A més, es van fer una vintena d’activitats de sensibilització amb 114 persones assistents de diferents col·lectius socials de la ciutat.

Dia Europeu de la Mediació
Aquest dilluns, 21 de gener, es commemora el Dia Europeu de la Mediació, coincidint amb la data d’aprovació de la Recomanació número R (98)1 sobre Mediació Familiar per part del Consell d’Europa. Rubí compta amb un Servei de Mediació Ciutadana des del 2007. Aquest recurs gratuït pretén ajudar la ciutadania a resoldre, mitjançant el diàleg i la tolerància, els conflictes quotidians entre persones i entre col·lectius, promovent la convivència pacífica a la ciutat. Els conflictes que poden ser objecte de mediació són aquells que afecten l’ús de l’espai públic i de la proximitat veïnal, els del barri o de la comunitat, aquells entre entitats o associacions i les relacions interpersonals.

Les persones interessades a recórrer al Servei de Mediació Ciutadana ho poden fer trucant al telèfon 93 588 70 00 ext. 4452, enviant un correu electrònic a  o bé presencialment al carrer Maria Aurèlia Capmany, 32-34, baixos. L’horari d’atenció sense cita prèvia és els dimecres de 15 a 19 h i els divendres de 10 a 14 h.

  • Compartir
Pertany a:

Convocatòries de premsa

RSS
« Gener 2020 »
DlDtDcDjDvDsDg
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Recepció institucional amb motiu de les festes de Sant Antoni Abat
25-01-2020 - 18:00 / 19:30     Pl. Doctor Guardiet - pl. Pere Aguilera
Ball de societat de Sant Antoni Abat
25-01-2020 - 22:45 / 23:55     Carpa ubicada a la pl. Doctor Guardiet
Contacte

Servei de Comunicació
Ajuntament de Rubí
Símbol_mapa Adreça: pl. Pere Aguilera, 1
08191 – Rubí

Símbol_auricular Telèfon: 93 588 70 00 
Joan Maronda (cap de Comunicació)