Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mobilitat sostenible de Rubí: Millora de l'accessibilitat de la xarxa bàsica de vianants Programa d'ajudes a municipis per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

Mobilitat sostenible de Rubí: Millora de l'accessibilitat de la xarxa bàsica de vianants

Programa d'ajudes a municipis per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Data d'inici del projecte: 1 de febrer de 2020
Data de finalització del projecte: 31 de desembre de 2024
Pressupost total (sense IVA): 2.155.681,03 €
Pressupost total (amb IVA): 2.608.374,05 €
Import subvencionat (sense IVA): 1.940.112,93 €
Convocatòria: Programa d’ajuts a municipis per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. S’aprova i publica la convocatòria corresponent a l’exercici 2021.
Línia d'actuació: Pla de xoc de mobilitat sostenible, segura i connectada a entorns urbans i metropolitans.
Font de finançament: Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – Fons Next Generation.
Entitat: Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

 

Objectiu del projecte


Mesures destinades a la transformació digital i sostenible del transport públic i impuls de la mobilitat saludable.

El principal objectiu del Pla de mobilitat urbana sostenible (PMUS) és augmentar la quota modal dels desplaçaments a peu per aconseguir els objectius ambientals. Per això recull 9 propostes que incideixen en aquesta millora. Un exemple és l’adaptació de passos de vianants o la millora de l’amplada útil de les voreres per garantir unes condicions de mobilitat accessible, còmoda i segura, i facilitar l’autonomia i la socialització dels col·lectius de persones amb mobilitat reduïda, diversitat funcional i altres.

El PMUS també preveia elaborar el Pla d'accessibilitat. El punt de partida del PAcc és la xarxa bàsica de vianants, que recull els principals itineraris que uneixen els centres tractors i connecten els barris. Davant la impossibilitat d'adaptar totes les voreres i guals de vianants de tot el municipi, l'estratègia era definir aquesta xarxa bàsica de vianants i actuar-hi. La definició d’aquesta xarxa s’ha fet amb criteris tècnics, aforaments de vianants (observant quins són els eixos més utilitzats) i amb la participació ciutadana, com es veu al PMUS.

 

Objectius específics
  • Recuperar espai públic per al vianant.
  • Crear un entorn urbà agradable, còmode, segur i entenedor.
  • Respondre sense excepció a les necessitats de tota la ciutadania i millorar-ne la qualitat de vida.
  • Revitalitzar la ciutat regenerant espais urbans i creant un ambient atractiu que estimuli la integració de qualsevol col·lectiu i la vida als carrers.
  • Dissenyar una xarxa viària que optimitzi la convivència del trànsit rodat i els itineraris accessibles per a vianants.
  • Facilitar l'accés i l'ús en les mateixes condicions i per a tota la ciutadania dels equipaments i serveis municipals existents.

 

Llista d'accions


Actuacions d'accessibilitat
  • Renovació de guals de vianants
  • Ampliació de voreres
  • Accessibilitat de voreres
  • Marquesines i plataformes
  • Actuacions a l’entorn de l’Escola Rivo Rubeo
  • Execució de les obres de Ca n'Oriol
  • Accessos al pont del c. Sant Joan
  • Projecte de remodelació del c. Cadmo
  • Execució de les obres al c. Sabadell amb pl. Celso Emilio Ferreiro

 

Actuacions en el marc del Pla d'accessibilitat
  • Plataforma única entre els carrers Llobateres i Torrijos
  • Plataforma única entre els carrers Nou i Montserrat

   

Contractes executats imputats als Fons Next Generation EU

Next Generation

T'ha estat útil aquesta pàgina?

0
0