Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Una passera accessible substituirà la que actualment connecta Can Fatjó amb l’Antiga Estació L'Ajuntament ha presentat un projecte de passera que uneixi la zona del Rubí+D amb l'Antiga Estació a la Generalitat, que ha vist aquesta opció amb bons ulls. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Una passera accessible substituirà la que actualment connecta Can Fatjó amb l’Antiga Estació

L'Ajuntament ha presentat un projecte de passera que uneixi la zona del Rubí+D amb l'Antiga Estació a la Generalitat, que ha vist aquesta opció amb bons ulls.
Millorar la connexió entre els barris d’una i altra banda de la riera és un dels objectius que el govern local s’ha marcat a curt i mig termini. Actualment existeixen 3 ponts, situats a l’alçada dels polígons industrials de La Llana, Cova Solera i Rubí Sud, que salven aquesta barrera natural i que majoritàriament són utilitzats pels vehicles. N’hi ha 2 més, a l’alçada del carrer Cadmo i del carrer de Sant Joan que comparteixen vehicles i vianants per desplaçar-se entre el centre de la ciutat i els barris de la Plana del Castell, Can Fatjó, Sant Jordi Parc i les urbanitzacions.

Finalment, hi ha un darrer pont, metàl•lic, a l’alçada del carrer d’Historiador Serra de pas exclusiu per a vianants que facilita l’accés al barri de Can Fatjó des de la zona de l’estació passant per sobre de la via del tren. Aquest pas elevat està deficientment il•luminat i no pot ser utilitzat actualment per discapacitats amb cadires de rodes perquè té escales. Per aquesta mateixa raó tampoc és possible desplaçar-se amb bicicleta.

Aquests impediments físics queden resolts en la proposta de passera per a vianants substitutòria que ha presentat recentment l’alcaldessa, Carme García, al responsable de la Secretaria per a la Mobilitat, Manel Nadal. “Una passera que Nadal ha vist amb bons ulls i que començaran a treballar tècnicament perquè es converteixi en realitat durant aquest mandat”, segons ha explicat García.

La proposta de passera presentada per l’Ajuntament, de 2 metres i mig d’amplada i 150 de llargada, permet l’accés còmode de vianants i bicicletes.

“Tirites” per una ferida natural
La nova passera dels ferrocarrils no és l’única en la que treballa el govern. Un altre projecte actualment en marxa és la passera que ha de permetre arribar fàcilment a la nova seu judicial que s’ha de construir a Cova Solera. També el Pla d’Ordenació Urbanístic Municipal que passarà a aprovació inicial en breu, contempla la construcció de més d’una desena de passeres per sobre de la riera. “Entenem aquests elements arquitectònics com una forma de cohesió de la ciutat i d’integració de la riera en l’entorn urbà. Les passeres són les tirites d’una ferida natural, com és la riera, que divideix la ciutat en dos” ha apuntat l’alcaldessa.