Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Més d’un centenar de comerços ja s’han inscrit a La Botiga al Carrer d’enguany L’objectiu d’aquesta activitat és donar a conèixer l’oferta comercial, de serveis i d’hostaleria als rubinencs des d’una vessant lúdica i festiva. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Més d’un centenar de comerços ja s’han inscrit a La Botiga al Carrer d’enguany

L’objectiu d’aquesta activitat és donar a conèixer l’oferta comercial, de serveis i d’hostaleria als rubinencs des d’una vessant lúdica i festiva.
El dissabte, 15 de juny, se celebrarà una nova edició de La Botiga al Carrer. Es tracta d’una activitat inclosa al Programa de dinamització comercial 2013 organitzat per la Federació d’Associacions de Comerciants de Rubí, en el qual hi col·labora la regidoria de Comerç de l’Ajuntament de Rubí.

La Botiga al Carrer és, segurament, l’activitat de dinamització amb més vocació de ciutat. Segons la regidora de Comerç, Arés Tubau, “és el gran dia dels comerciants, la gran festa del comerç al carrer i esperem que hi hagi milers i milers de persones”. Tal com ha explicat la regidora, “cada any ens anem superant tots plegats una miqueta més, cada any ho fem una mica més gran i una mica més espectacular, amb les mateixes ganes però amb més ambició perquè hi hagi més comerços i més activitats paral·leles”. Tubau ha demanat als rubinencs que el dia 15 de juny “no vagin a la platja, sinó que es quedin a Rubí i que passegin pel centre. És un bon moment per conèixer el mercat comercial de la ciutat i, a més, segur que s’ho passaran molt bé”.

Per la seva banda, el president de la Federació d’Associacions de Comerciants de Rubí, Enric Pallarès, ha explicat que “en els darrers anys La Botiga al Carrer s’ha anat consolidant com una de les activitats més importants de l’any comercial a Rubí, juntament amb la campanya de Nadal a l’hivern”.

Enguany ja s’han inscrit més de 100 establiments comercials, una xifra similar a la de l’edició anterior, en la qual hi van participar més de 120 comerços. L’activitat està oberta a la participació de tots els establiments comercials i de serveis de la ciutat, siguin associats o no de les diferents zones comercials, que han d’omplir una sol·licitud d’inscripció prèvia. Segons Pallarès, “un 75% dels comerços que s’han inscrit són comerços associats i el 25% restant són no associats. Això és important, perquè el comerç no associat, quan participa en una activitat i veu l’èxit que normalment té, té ganes de més, de col·laborar i d’associar-se i nosaltres això ho valorem molt positivament”.

Activitats
L’objectiu de La Botiga al Carrer és donar a conèixer l’oferta comercial, de serveis i d’hostaleria als ciutadans de Rubí des d’una vessant lúdica i festiva, fet que la converteix en la festa del comerç de Rubí. Els comerços s’ubicaran a l’illa de vianants, concretament a l’avinguda de Barcelona, el passeig de Francesc Macià, la plaça de Catalunya, la plaça del Doctor Guardiet i la plaça de Pere Esmendia, entre les 10h i les 21h. Com en d’altres edicions, també hi haurà presència de concessionaris de vehicles i de motos.

Enguany, i com a principal novetat, hi haurà un espai solidari per a la recollida d’aliments a càrrec de Creu Roja, Fundació Clariana – Entre Veïns, el Banc d’Aliments i Càritas, situat davant del supermercat Condis Mariona. Aquest recapte s’emmarca en la campanya “La fam no fa vacances”, organitzada per la Fundació Banc dels Aliments.

Una altra de les novetats d’aquesta edició és el tobogan inflable gegant que s’instal·larà a la plaça del Doctor Guardiet a la tarda. La Botiga al Carrer també comptarà amb la implicació d’entitats rubinenques com l’AV de Ca n’Oriol, l’Escola de l’Esbart Dansaire i la banda Rubí Musical Segle XXI, entre d’altres, així com animacions de carrer, amb música, màgia, clowns i danses.

Paral·lelament, molts comerços, a banda de mostrar la seva oferta, també col·laboraran activament en la dinamització de La Botiga al Carrer realitzant tallers participatius, demostracions de bellesa i de perruqueria, degustacions de productes i organitzant ofertes especials, entre d’altres.