Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament ja pot emetre certificats digitals Mitjançant la identificació digital, idCAT, el ciutadà pot realitzar tràmits amb l’Administració Pública des del seu ordinador i de manera segura. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L'Ajuntament ja pot emetre certificats digitals

Mitjançant la identificació digital, idCAT, el ciutadà pot realitzar tràmits amb l’Administració Pública des del seu ordinador i de manera segura.
A partir d'ara, l’Ajuntament de Rubí podrà emetre certificats digitals de signatura electrònica per realitzar tràmits telemàtics gràcies a un conveni signat entre l’alcaldessa de Rubí, Carme García i el president de l’Agència Catalana de Certificació (CATCert), Ramon Canal Comaposada.

Es tracta d’un conveni de prestació de serveis de certificació digital idCAT (un certificat d’identificació i signatura electrònica) amb el qual l’Ajuntament de Rubí es converteix en entitat col·laboradora de registre. La identificació digital, l’idCAT, permet al ciutadà dur a terme tràmits telemàtics amb l’Administració Pública (Ajuntament, Diputació, Generalitat, etc.) des del seu ordinador i de manera segura, garantint la identitat de l’emissor i la integritat de la informació.

L’idCAT es basa en un certificat digital reconegut, que es pot aconseguir a través del web www.idcat.net i que s’emmagatzema a l’ordinador del ciutadà, tot i que prèviament l’usuari s’ha de dirigir a l’Ajuntament amb el DNI per comprovar la seva identitat i rebre la contrassenya d'accés. Amb aquest certificat, els rubinencs i rubinenques poden realitzar tràmits i gestions que requereixin identitat digital, amb l’Ajuntament de Rubí i les administracions públiques en general, com per exemple instàncies, omplir formularis de dades personals o la declaració d’hisenda, garantint la mateixa validesa jurídica que en el tràmit presencial o en paper.

Més informació