Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’OMIC ha gestionat la devolució de 44.936,76 euros a ciutadans i ciutadanes que havien reclamat a empreses i comerços Les queixes en el servei de telefonia mòbil són les més freqüents. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L’OMIC ha gestionat la devolució de 44.936,76 euros a ciutadans i ciutadanes que havien reclamat a empreses i comerços

Les queixes en el servei de telefonia mòbil són les més freqüents.

Des de l'1 de gener fins al 1'de setembre d’aquest any, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha gestionat la devolució de 44.936,76 euros a ciutadans i ciutadanes que havien formular reclamacions a empreses o comerços per considerar que no s’havien respectat els seus drets com a consumidors. Durant tot l’any 2009, la xifra de devolucions en metàl·lic tramitades per aquest servei municipal va arribar als 143.929,43 euros.

En aquests primers vuit mesos de l’any l’OMIC ha atès les demandes de 1.860 ciutadans, entre consultes informatives i reclamacions. A més d’aquest tràmits, el servei també recull les denuncies administratives de Consum, és a dir, les queixes dels usuaris que informen de irregularitats però que no demanen cap reparació i ho fan només per evitar que tornin a repetir-se.

Per sectors, el dels serveis i concretament el de la telefonia, és el que més consultes i reclamacions va generar. Durant l’any 2009, casi un de cada dos demandes d’ajuda a l’OMIC tenien relació amb la prestació de serveis d’aigua, correus, electricitat, gas i, fonamentalment, telèfon. Durant els vuit primers mesos de 2010, la proporció s’ha reduït, lleugerament. En tot cas, el dels serveis continua com el sector més reclamat pels consumidors.

Aquesta tendència es tradueix a les dades de les devolucions en metàl·lic gestionades per l’OMIC. Dels 44.936,76 euros que aquesta oficina municipal va recuperar pels usuaris, 19.109,91 procedien de reclamacions relacionades amb la prestació dels esmentats serveis i d’aquests, 16.952,93 euros, van ser reemborsats per casos de queixes relatives als serveis telefònics.

El segon àmbit que va provocar més consultes i reclamacions va ser el del comerç, encara que en termes de devolucions aquest sector no està entre els primers.

Devolucions en metàl·lic des de l’1 de gener fins a l’1 de setembre de 2010

Sector

Percentatge

Quantitat

Serveis

42,53 %

19.191,91 €

Assegurances

17,89 %

8.036,94 €

Entitats Bancàries

14,45 %

6.493,21 €

Serveis professionals

12,15 %

5.459,08 €

Serveis turístics

6,40 %

2.874,75 €

Comerç

4,56 %

2.047,22 €

Altres

1,65 %

741,93 €

Electrodomèstics

0,39 %

173,72 €