Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’OMIC atèn 2.016 consultes i reclamacions durant el 2004 L'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament de Rubí ha atès un total de 2.016 consultes i reclamacions durant l’any 2004, que corresponen a 994 consultes i 1.022 reclamacions. Pel que fa a l’aspecte econòmic, al llarg de tot l’any 2004 l’OMIC ha aconseguit, mitjançant la seva intervenció, el reintegrament en metàl·lic d’un total de 12.895,25 euros a ciutadans de Rubí. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L’OMIC atèn 2.016 consultes i reclamacions durant el 2004

L'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament de Rubí ha atès un total de 2.016 consultes i reclamacions durant l’any 2004, que corresponen a 994 consultes i 1.022 reclamacions. Pel que fa a l’aspecte econòmic, al llarg de tot l’any 2004 l’OMIC ha aconseguit, mitjançant la seva intervenció, el reintegrament en metàl·lic d’un total de 12.895,25 euros a ciutadans de Rubí.

L'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament de Rubí ha atès un total de 2.016 consultes i reclamacions durant l’any 2004, que corresponen a 994 consultes i 1.022 reclamacions. Pel que fa a l’aspecte econòmic, al llarg de tot l’any 2004 l’OMIC ha aconseguit, mitjançant la seva intervenció, el reintegrament en metàl·lic d’un total de 12.895,25 euros a ciutadans de Rubí.<br /><br />L’OMIC ofereix als ciutadans un servei centrat en la informació als consumidors sobre els seus drets i obligacions, així com en la resolució de conflictes entre empreses i consumidors. De les consultes i reclamacions rebudes en aquesta oficina, cal destacar pel seu nombre les relacionades amb els serveis (aigua, Correus, electricitat, gas natural o butà i telèfon), un total de 681, que representen el 33,78% de totes les sol·licituds a l'OMIC. Dins d'aquest apartat, 50 consultes i reclamacions corresponen al serveis d’Aigua (2,48%), 6 a Correus (0,30%), 118 a Electricitat (5,85%), 107 a Gas, natural o butà (5,31%) i 400 a Telèfon (19,84%). <br /><br />Pel que fa al sector d’Habitatge, l’OMIC ha atès 449 consultes i reclamacions, de les quals 186 corresponen a compra-venda (9,23%), 103 a lloguer (5,11%) i 160 a comunitats de propietaris (7,94%). En el sector del habitatge, el principal motiu de reclamació són les deficiències de construcció, seguides dels incompliments de contractes. <br /><br />Les reclamacions i consultes del sector bancari, que sumen un total de 166 (8,23% del total), solen presentar-se per la manca de transparència del sector. Les reclamacions entorn dels Electrodomèstics s’han centrat en general en problemes amb els serveis tècnics de reparació. Pel que fa al Comerç, s’han rebut 130 consultes i reclamacions (6,45 % del total), de les quals 84 (4,17%) corresponen també a temes relacionats amb la nova llei de Garanties. <br /><br />Altres sectors son les assegurances, amb 81 reclamacions i consultes (4,02%), la majoria d’automòbils; els serveis professionals, amb 97 reclamacions i consultes (4,81%) i els automòbils, amb 83 reclamacions i consultes (4,12%), entre d’altres.<br /><br /> Abril de 2005<br />