Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els alumnes del Col·legi Maristes recolliran l’accèssit del concurs (RE)Imagina’t el 30 d’abril L’acte comptarà amb la participació dels grups guanyadors i amb un diàleg entre l’escriptora Gemma Lienas i la directora de cinema Elena Trapé. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Els alumnes del Col·legi Maristes recolliran l’accèssit del concurs (RE)Imagina’t el 30 d’abril

L’acte comptarà amb la participació dels grups guanyadors i amb un diàleg entre l’escriptora Gemma Lienas i la directora de cinema Elena Trapé.
L’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació celebrarà, el proper 30 d’abril, l’acte de clausura de la 4ª edició del (RE)imagina’t, el concurs per a l’elaboració d’un guió d’un espot no sexista realitzat per alumnes de 3r i 4t d’ESO. L’storyboard “Instant”, dels estudiants del Col·legi Maristes de Rubí Magda Berchin, Anna Borràs, Oscar Garcia i Albert Pertegós, ha rebut un dels tres accèssits que s’han concedit enguany.

Els premis del concurs es lliuraran el dimarts 30 d'abril, a les 19h, a l'Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona. Els alumnes premiats rebran els guardons de mans dels quatre protagonistes del programa TAGS de TV3. El lliurament de premis es realitzarà en el marc de l’acte “Imaginar una altra publicitat”, en el qual l’escriptora Gemma Lienas i la directora de cinema Elena Trapé establiran un diàleg al voltant de les bones pràctiques en relació al sexisme als mitjans de comunicació.

L’acte finalitzarà amb la pre-estrena de l’espot guanyador, realitzat per un grup d’alumnes de l’Escola Jesús-Maria de Sant Gervasi de Barcelona. I és que el guió escollit ha estat produït per TV3. L’estrena televisiva de l’espot serà el diumenge 12 de maig al programa TAGS.

Diàleg sobre el sexisme als mitjans de comunicació
En el context dels debats contemporanis relacionats amb la necessitat de trobar noves fórmules per renovar les pràctiques socials i comunicatives, l’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació proposa un espai de reflexió sobre la publicitat i els seus reptes pel que fa a la representació de la diversitat. Quines innovacions s’han produït en aquest àmbit? Com afavorir les corresponsabilitats familiars i domèstiques? Com evitar el sexisme i l’androcentrisme amb creativitat? Quines responsabilitats socials s’haurien d’esperar d’aquest mitjà de comunicació? Aquestes i d’altres preguntes formaran part dels continguts de l’acte “Imaginar una altra publicitat”.