Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Rubí torna a reclamar la necessitat de millorar la connexió amb l’Hospital Consorci de Terrassa amb un bus semidirecte Regidors de Rubí, Terrassa i Sant Cugat s’han reunit amb la Generalitat per reiterar aquesta demanda https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Rubí torna a reclamar la necessitat de millorar la connexió amb l’Hospital Consorci de Terrassa amb un bus semidirecte

Regidors de Rubí, Terrassa i Sant Cugat s’han reunit amb la Generalitat per reiterar aquesta demanda

La línia B8 uneix Sant Cugat amb l’Hospital Consorci de Terrassa, passant per Rubí (foto: Ajuntament de Rubí).
La línia B8 uneix Sant Cugat amb l’Hospital Consorci de Terrassa, passant per Rubí (foto: Ajuntament de Rubí)

Una delegació integrada per polítics i personal tècnic dels ajuntaments de Rubí, Sant Cugat i Terrassa s’ha reunit amb la Generalitat per tornar a plantejar la proposta de millora de la connexió entre els tres municipis i l’Hospital de Terrassa que ja van presentar l’any passat. La iniciativa consisteix a millorar la línia d’autobús interurbà B8, que uneix Sant Cugat amb l’Hospital Consorci de Terrassa, passant per Rubí. Els tres municipis, que aglutinen una població de més de 385.000 persones, plantegen la incorporació d’un autobús semidirecte que connecti amb aquest centre sanitari mentre no es construeix un hospital comarcal.

Actualment, l’Hospital Consorci de Terrassa és un dels centres hospitalaris de referència per aquestes tres poblacions, a banda d’altres municipis de la zona. Aquest equipament sanitari està ubicat a la N-150 (entre Terrassa i Sabadell), a 7 km del centre de Terrassa, a 11 km del centre de Rubí i a 18 km del centre de Sant Cugat. Unes distàncies que obliguen a les persones a desplaçar-s’hi en vehicle privat motoritzat o en transport públic.

Segons els responsables polítics dels tres consistoris, la connexió actual amb autobús (línia B8) és del tot ineficient per l’elevat temps en arribar a l’hospital (54 minuts des de Rubí i 75 minuts des de Sant Cugat) i la seva baixa freqüència de pas (70 minuts). Aquest fet provoca queixes reiterades per part de la ciutadania, ja que suposa una situació discriminatòria per aquells col·lectius que no disposen de vehicle privat motoritzat. 

La reunió, a la qual hi han assistit el tinent d’Alcaldia de Planificació territorial i Serveis a les empreses de Rubí, Rafael Güeto Ortiz; la tinenta d'Alcaldia de Territori i Sostenibilitat de Terrassa, Lluïsa Melgares Aguirre; i el tinent d’Alcaldia de Presidència, Hisenda, Serveis urbans, Mobilitat, Seguretat i Transport de Sant Cugat del Vallès, Pere Soler Artalejo, a banda de personal tècnic, ha servit per reiterar la necessitat de millorar la connexió amb l’Hospital.

Els interlocutors per part de la Generalitat han estat el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas i Alcantarilla; el director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori Gallissà; i el subdirector general de Transport públic per carretera i Mobilitat, Benjamín Cubillo Vidal, que han advertit que ara per ara no hi ha pressupost per executar la proposta.

Els representants dels tres municipis han mostrat la seva disconformitat al respecte, motiu pel qual la Generalitat els ha emplaçat a una reunió tècnica, que encara no té data, per intentar acotar la proposta i estudiar opcions viables a curt termini. “No entenem que la Generalitat no pugui garantir un accés de qualitat en transport públic a un hospital de referència per a bona part dels veïns i veïnes de Rubí”, ha assegurat el regidor de Planificació territorial i Serveis a les empreses de Rubí, Rafael Güeto Ortiz.

A llarg termini, els responsables del Govern català han avançat que està previst un servei de bus directe (BRCAT) entre Sabadell i Terrassa amb infraestructura pròpia. Aquesta actuació, prevista més enllà del 2026, milloraria la connexió entre Terrassa centre (FGC Mútua) i l’Hospital, sent una opció pels residents de Rubí i Sant Cugat, ja que podrien fer transbordament a FGC amb el bus.

Objectius de Desenvolupament sostenible