Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Rubí reflexiona sobre els conflictes a les comunitats de veïns en el marc de la commemoració del Dia Europeu de la Mediació Durant la jornada, celebrada a la Biblioteca Mestre Martí Tauler, s’han escoltat testimonis de veïns que han participat en processos de mediació https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/rubi-reflexiona-sobre-els-conflictes-a-les-comunitats-de-veins-en-el-marc-de-la-commemoracio-del-dia-europeu-de-la-mediacio/@@images/image/preview

Rubí reflexiona sobre els conflictes a les comunitats de veïns en el marc de la commemoració del Dia Europeu de la Mediació

Durant la jornada, celebrada a la Biblioteca Mestre Martí Tauler, s’han escoltat testimonis de veïns que han participat en processos de mediació
L’alcaldessa ha presentat la segona Jornada Europea de la Mediació (foto: Localpres).
L’alcaldessa ha presentat la segona Jornada Europea de la Mediació (foto: Localpres)

El Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament de Rubí ha commemorat el Dia Europeu de la Mediació aquest dimarts amb una jornada de reflexió sobre les comunitats de veïns. La trobada, que ha estat presentada per l’alcaldessa, Ana María Martínez, ha comptat amb una taula d’experiències on han intervingut diferents persones que han participat a diferents processos de mediació.

Ara fa un any, la ciutat va celebrar la primera dècada del Servei de Mediació Ciutadana. “Rubí va ser un dels primers municipis a fer una aposta clara per la cultura de la mediació. Una aposta per la cultura del diàleg, de la comunicació i dels beneficis compartits”, ha explicat l’alcaldessa. “Crec fermament que aquests valors són imprescindibles per poder construir una societat i una ciutat millor. Ens garanteixen una bona convivència i ens reforcen com a comunitat, repercutint a la llarga en la nostra identitat com a rubinencs i rubinenques”.

Enguany, aquesta segona Jornada Europea de la Mediació s’ha dedicat a les comunitats de veïns, ja que són un dels col·lectius que fan més ús d’aquesta via de resolució de conflictes. “Tots sabem que les relacions amb el veïnat no sempre són fàcils. De vegades es produeixen petits conflictes d’interessos que no sabem resoldre sense que se’n resenteixi la bona convivència. És aquí on juga un paper important el Servei de Mediació, seient a la mateixa taula totes les parts implicades i conciliant les seves postures”, ha comentat Martínez.

Durant la jornada, que també ha comptat amb la presència de la regidora de l’Àrea de Serveis a les Persones, Marta García, l’equip de mediació de l’Ajuntament ha fet una exposició sobre l’activitat que desenvolupa aquest servei en relació a les comunitats de veïns i els assistents han pogut sentir el testimoni en primera persona de veïns que han participat en processos de mediació. A més, la Xarxa Antirumors i el grup de teatre social del Casal de la Gent Gran de Rubí II (c. Lepant) han realitzat un teatre fòrum on han escenificar diversos conflictes recurrents.

Un servei que ajuda a resoldre conflictes
Des de l’any 2007, Rubí compta amb el Servei de Mediació Ciutadana. Aquest recurs gratuït pretén ajudar la ciutadania a resoldre, mitjançant el diàleg i la tolerància, els conflictes quotidians entre persones i entre col·lectius, promovent la convivència pacífica a la ciutat. Els conflictes que poden ser objecte de mediació són aquells que afecten l’ús de l’espai públic i de la proximitat veïnal, els del barri o de la comunitat, aquells entre entitats o associacions i les relacions interpersonals.

Manel Salvador, un dels tècnics del servei, ha explicat que des del servei “es treballa l’equilibri, intentant arribar a acords que satisfacin a totes les parts implicades” i ha assegurat que la gestió varia en funció de cada cas: “Els processos són molt oberts, perquè no és el mateix una comunitat de sis veïns que una que en té trenta”.

El servei ha incrementat un 54% els casos atesos respecte l’any anterior i també ha augmentat un 30% la formació i difusió als centres educatius. “Notem que hi comença a haver un coneixement més ampli del servei, ja que en molts casos ha estat el mateix usuari el que s’ha dirigit directament al servei, tot i que continuem tenint derivacions d’altres àmbits”, ha comentat Salvador.

Les persones interessades a recórrer al Servei de Mediació Ciutadana ho poden fer trucant al telèfon 93 588 70 00 ext. 4452, enviant un correu electrònic a  o bé presencialment al carrer Maria Aurèlia Capmany, 32-34, baixos. L’horari d’atenció sense cita prèvia és els dimecres de 15 a 19 h i els divendres de 10 a 14 h.