Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El servei de ciutadania de l’Ajuntament de Rubí atén 362 persones durant l’estat d’alarma A causa de l’alt volum de consultes ateses sobre els tràmits d’estrangeria, a partir del 22 de setembre, s’amplia tres hores l’horari d’atenció del Servei d’Atenció a la Mobilitat Internacional https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

El servei de ciutadania de l’Ajuntament de Rubí atén 362 persones durant l’estat d’alarma

A causa de l’alt volum de consultes ateses sobre els tràmits d’estrangeria, a partir del 22 de setembre, s’amplia tres hores l’horari d’atenció del Servei d’Atenció a la Mobilitat Internacional

Els serveis recuperen el seu emplaçament habitual a la segona planta del carrer General Prim (foto: Ajuntament de Rubí).
Els serveis recuperen el seu emplaçament habitual a la segona planta del carrer General Prim (foto: Ajuntament de Rubí)

L’Ajuntament de Rubí, a través del Servei de Ciutadania, ha atès 362 persones durant l’estat d’alarma generat per la Covid-19. El Punt d’Informació i Orientació (PIO) en matèria de protecció internacional i dret d’asil, el Servei d’Atenció a la Mobilitat Internacional (SAMI) i el Servei de Primera Acollida (SIA) per a persones nouvingudes han mantingut l’atenció al públic adaptant-se a les mesures de seguretat que requeria la situació d’emergència sanitària provocada per la pandèmia.

Entre el 14 de març i el 20 de juny, el PIO ha realitzat 25 atencions telefòniques amb relació al tràmit d’asil;  el SAMI, 225 atencions telefòniques en matèria d’estrangeria i el SIA, 112 atencions telefòniques sobre tràmits d’estrangeria i cursos de llengua per a persones nouvingudes estrangeres, entre d’altres.

Tots tres serveis han tornat a posar-se en marxa després de l’estiu des de l’edifici Rubí Forma i, des d’aquesta setmana, recuperen el seu emplaçament habitual a la segona planta del carrer General Prim, 33-35, segona planta.

A més, a causa de l’alt volum de consultes ateses sobre els tràmits d’estrangeria, a partir del 22 de setembre, s’amplia tres hores l’horari d’atenció del SAMI. Fins ara el servei atén dimarts i dimecres de 16 a 19 h i, a partir del dia 22, ho farà també els matins de dimarts d’11 a 14 h. "Després de l'atenció donada durant el confinament i l'estat d'alarma, seguim reforçant serveis que han d'ajudar a garantir drets a una part de la nostra ciutadania que ha vist la seva situació agreujada per les dificultats en els procediments de regularització i/o altres tràmits o processos relacionats", ha explicat el regidor de ciutadania, Pau Navarro Cano.

L’horari d’atenció del SIA es manté dimarts i dimecres de 16 a 19 h. Aquest mes de setembre, s’han reprès els cursos del mòdul A (llengua catalana) i a l’octubre es reprendrà també la formació sobre coneixements de la societat catalana i el seu marc jurídic, seguint les mesures higièniques i de seguretat.

El PIO gestionat per la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat (CCAR) en conveni amb l’ajuntament, atén dimarts i dimecres de 16 a 19 h. El conveni amb la CCAR també inclou l'elaboració d'un diagnòstic de la situació social del col·lectiu de persones refugiades a Rubí per identificar els perfils d’asil i refugi existents i millorar els protocols d’actuació i derivació. El 30 de setembre tindrà lloc el segon taller participatiu amb les entitats i els professionals del territori que treballen amb i per les persones refugiades.

Per demanar cita prèvia per telèfon (93 588 70 77) o presencialment a qualsevol dels serveis que s’ofereixen des de Ciutadania podeu fer-ho de dilluns a divendres de 9 a 14 h i dilluns, dimarts i dimecres, també de 16 a 19 h. El Servei de Primera Acollida per a persones nouvingudes està cofinançat pel Departament de Treball, Afers socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu de la Unió Europea.