Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Quatre escoles rubinenques treballen el cinema social com a eina pedagògica en el marc del programa CROMA 2.0 L’objectiu del programa és reduir el risc de fracàs escolar fomentant la motivació i l'interès dels infants per anar a l'escola https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Quatre escoles rubinenques treballen el cinema social com a eina pedagògica en el marc del programa CROMA 2.0

L’objectiu del programa és reduir el risc de fracàs escolar fomentant la motivació i l'interès dels infants per anar a l'escola

Quatre escoles rubinenques treballen el cinema social com a eina pedagògica en el marc del programa CROMA 2.0.

Les escoles Montessori, Ramon Llull, Pau Casals i del Bosc formen part del programa Croma 2.0, que treballa amb alumnat de primària per reduir el risc de fracàs escolar fomentant la motivació i l'interès dels infants per aprendre. El primer projecte del curs treballat en el marc d’aquesta proposta s’ha titulat “Fem cinema social a l’escola” i vol ser una eina per a introduir l’alumnat en l’estudi de problemes socials rellevants. Així, s’han proposat als nens i nenes activitats que mostren com el cinema social pot servir per conèixer i reflexionar sobre diverses injustícies o desigualtats socials. El projecte ha culminat amb l’elaboració d’un curtmetratge a cadascun dels centres participants. D’aquesta manera, s’han desenvolupat les competències social i ciutadana, la comunicativa, la digital, l’artística i la d’aprendre a aprendre.

El resultat final en forma de curtmetratge de cada escola es pot veure al canal de You Tube del projecte CROMA.

El programa CROMA 2.0 és una iniciativa de la Fundació Autònoma Solidària (FAS), de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). A través d’aquest projecte, s’organitzen tallers per a nens i nenes de 5è i 6è de primària en situació de vulnerabilitat socioeconòmica que mostren dificultats en el seguiment escolar. L'objectiu dels tallers és reduir el risc de fracàs escolar fomentant la motivació i l'interès dels infants per anar a l'escola.

Els tallers es fan fora de l’horari escolar, dinamitzats per alumnat voluntari de ciències de l'educació o de psicologia de la UAB, i dissenyats per equips de recerca de la mateixa universitat per donar a l'alumnat la possibilitat de convertir-se en responsable de les seves descobertes, propiciant que s'incrementi el seu interès pels coneixements que els ofereix l'escola. En el cas de la proposta de cinema social, l’alumnat ha treballat amb el grup de recerca en didàctica de les ciències socials (GREDICS).

A Rubí, la proposta s’ha finançat a través del Fons Next Generation i es vehicula des del Pla Educatiu d’Entorn.

Logos next generation Pla Educatiu Entorn

Objectius de Desenvolupament sostenible