Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Proursa ofereix una moratòria de dos mesos en el pagament del lloguer del parc d’habitatges que gestiona Amb aquesta mesura, que també es fa extensiva als locals comercials i a les places d’aparcament propietat de la societat municipal, es pretenen minimitzar els efectes econòmics de la crisi sanitària pel coronavirus https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Proursa ofereix una moratòria de dos mesos en el pagament del lloguer del parc d’habitatges que gestiona

Amb aquesta mesura, que també es fa extensiva als locals comercials i a les places d’aparcament propietat de la societat municipal, es pretenen minimitzar els efectes econòmics de la crisi sanitària pel coronavirus

La moratòria afecta tant al parc d’habitatges com als locals comercials i als aparcament de Proursa (foto: Ajuntament de Rubí).
La moratòria afecta tant al parc d’habitatges com als locals comercials i als aparcament de Proursa (foto: Ajuntament de Rubí)

Proursa ofereix una moratòria de dos mesos en el pagament del lloguer de la totalitat del parc d’habitatges gestionats per aquesta societat municipal, així com de les places d’aparcament i de determinats locals comercials de la seva propietat. Amb aquesta pròrroga, que és voluntària, es pretén ajudar aquelles persones que, amb motiu de l'emergència sanitària derivada del coronavirus, hagin vist disminuïts els seus ingressos o incrementades les seves despeses.

Proursa aplicarà la moratòria en el cobrament dels rebuts dels mesos d'abril i maig de forma universal a tots els seus llogaters del parc d’habitatges ─inclosos els pisos que gestiona per encàrrec de l’Ajuntament de Rubí─ ja que es tracta, majoritàricament, de persones vulnerables. La mesura també es farà extensiva a les persones arrendatàries de places d’aparcament i d’aquells locals comercials propietat de la societat municipal que desenvolupin una activitat que s’hagi vist afectada per les mesures de tancament decretades.

L’import d’aquests dos rebuts, que ascendeix a uns 83.000 euros en total, es cobrarà de manera prorratejada en les 12 mensualitats següents a la finalització de la moratòria, és a dir, entre els mesos de juny de 2020 i juny de 2021. En canvi, Proursa continuarà girant els rebuts que li corresponen a l’Ajuntament com a arrendador de diversos locals.

Les persones arrendatàries a les quals se’ls ofereix aquesta moratòria poden renunciar a l’aplicació de la mateixa en el termini de 5 dies hàbils, a comptar des de l’enviament de la comunicació de l’ajornament del cobrament dels rebuts del lloguer d’abril i maig de 2020, que es farà a través d’un missatge SMS. La renúncia a l’aplicació de la moratòria s’haurà de fer arribar per mail () o per telèfon (93 588 66 93).

El pla de pagament que recollirà les condicions de la moratòria es formalitzarà mitjançant una addenda annexa al contracte d’arrendament de l’habitatge, plaça d’aparcament o local subscrit entre la persona arrendatària i Proursa. La societat municipal gestionarà, cas per cas, la formalització d’aquesta addenda de contracte.

L'objectiu d'aquesta mesura és pal·liar els efectes de la crisi sanitària derivada del coronavirus, intentant que el pagament del lloguer a l'Ajuntament no sigui cap dificultat afegida per aquelles persones que han vist disminuïts els seus ingressos. “Entenem que totes les administracions i agents immobiliaris privats hem de contribuir per ajudar al conjunt de la ciutadania davant d’aquesta crisi, que a més de ser sanitària, té conseqüències laborals i econòmiques. Unes conseqüències que afecten la població més vulnerable. Per això calen accions que garanteixin que cap veí o veïna de la nostra ciutat tingui risc de perdre el seu habitatge a causa de la COVID-19”, ha explicat la segona tinent d’alcaldia, regidora del servei d’Habitatge i consellera delegada de Prousa, Ànnia Garcia Moreno. Segons la regidora, "des del servei d'Habitatge i Proursa estarem atents per intermediar en aquells casos en què hi hagi impagaments, per evitar denúncies per aquest motiu".