Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Síndica ha iniciat 34 expedients durant els primers tres mesos d’activitat La Síndica de Greuges de Rubí, Milagros Calleja, ja ha resolt 19 expedients del total de 34 documents generats després d’atendre 136 rubinencs i rubinenques des del seu nomenament al setembre https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

La Síndica ha iniciat 34 expedients durant els primers tres mesos d’activitat

La Síndica de Greuges de Rubí, Milagros Calleja, ja ha resolt 19 expedients del total de 34 documents generats després d’atendre 136 rubinencs i rubinenques des del seu nomenament al setembre

L’Oficina de la Síndica està ubicada a la biblioteca (Foto: Localpres).
L’Oficina de la Síndica està ubicada a la biblioteca (Foto: Localpres)

Milagros Calleja va assumir el càrrec a mitjans de setembre després que el ple aprovés per unanimitat la seva candidatura a Síndica de Greuges de Rubí. D’aleshores ençà, Calleja ha atès 136 rubinencs i rubinenques ja sigui de manera presencial, telefònica o bé en línia.

En aquest temps, la Síndica ha mantingut 46 visites concertades de veïns i veïnes que volien tramitar alguna queixa o reclamació. Aquestes trobades han generat l’obertura de 34 expedients dels quals ja se n’han resolt 19 i 15 continuen en tràmit. La resta de peticions han rebut la informació pertinent com a resposta però no s’ha iniciat cap procés.

La Síndica, Milagros Calleja, ha celebrat aquestes dades però afirma que vol fer arribar els seus serveis a més veïns i veïnes de la ciutat: “Aquestes xifres demostren que oferim un servei útil i necessari. Per això, cal que tota la ciutat conegui l’oficina i què fa”. 

Els expedients s’obren si la petició compleix els requisits i s’adequa a les competències del càrrec. En aquest sentit, la missió de la Síndica és defensar els rubinencs i rubinenques davant l’actuació de l’Ajuntament i els organismes que en depenen. És a dir, la ciutadania pot recórrer a la sindicatura en aquells casos que consideri que no ha rebut el tracte adequat per part de l’administració o no ha rebut resposta de l’Ajuntament a una sol·licitud.

Per àmbits, l’Àrea de Serveis Territorials és la que més expedients ha generat, 19. D’aquests, 9 ja han estat resolts i la resta continua en tràmit. L’Àrea de Serveis a les Persones ha rebut 10 expedients dels quals només en queden dos en tràmit, la resta ja han rebut resposta. L’Organisme de Gestió Tributària és el destinatari de 3 expedients, dos resolts i un en tràmit. Sorea, la companyia encarregada de la gestió del subministrament d’aigua, és objecte d’un dels documents, encara en tràmit. En la mateixa situació es troba Secretaria.

L’oficina de la Síndica de Greuges està ubicada a la primera planta de la biblioteca Mestre Martí Tauler, al carrer d’Aribau número 5. L’horari d’atenció és de les 11 a les 14 h els dimecres, dijous i divendres així com les tardes de 17 a 19 h els dimarts i dijous. Per contactar amb l’oficina es pot fer a través del 93 697 21 59 o bé escrivint a l’adreça

Activitat Institucional

En paral·lel, la Síndica continua la seva activitat institucional. Recentment, ha estat a l’acte del dia dels Drets Humans celebrat a la Casa Duran de Sabadell on ha coincidit amb el membre de la Lliga Tunisiana dels Drets Humans Ahmed Galai, que forma del Quartet de Diàleg per la Pau guardonat amb el Premi Nobel de la Pau 2015.

Milagros Calleja també ha participat a diferents actes durant aquests primers tres mesos. Ha pres part de les jornades Ciutats Defensores dels Drets Humans i de la Setmana dels Drets Humans, celebrades a Sant Coloma de Gramenet i a l’Hospitalet de Llobregat, respectivament. També ha estat al Congrés Internacional de Defensors Locals que ha tingut lloc a Girona.