Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La millora del transport públic i del manteniment de l’espai urbà, principals demandes de les urbanitzacions Ana María Martínez visita aquesta setmana Castellnou, Can Mir, Can Solà, Can Barceló, Vallès Park i Sant Muç en el marc del projecte Alcaldia als barris https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

La millora del transport públic i del manteniment de l’espai urbà, principals demandes de les urbanitzacions

Ana María Martínez visita aquesta setmana Castellnou, Can Mir, Can Solà, Can Barceló, Vallès Park i Sant Muç en el marc del projecte Alcaldia als barris

Aquest dimarts, entre d’altres, Martínez s’ha reunit amb la direcció de l’Institut J.V. Foix i ha visitat les instal·lacions del centre educatiu.
Aquest dimarts, entre d’altres, Martínez s’ha reunit amb la direcció de l’Institut J.V. Foix i ha visitat les instal·lacions del centre educatiu

El manteniment i bon ús de l’espai públic, així com la millora del transport urbà a la zona són les principals preocupacions que els veïns de Castellnou, Can Mir, Can Solà, Can Barceló, Vallès Park i Sant Muç ─agrupats a la denominada zona 2─ han traslladat a l’alcaldessa, Ana María Martínez, en el marc del projecte Alcaldia als barris. Aquesta setmana, la primera edil de Rubí i el seu equip visiten aquesta zona de la ciutat amb l’objectiu de conèixer de primera mà les necessitats i inquietuds dels veïns i veïnes i treballar, conjuntament, per la millora d’aquestes urbanitzacions. 

Les persones que viuen en aquesta zona de la ciutat comparteixen en bona mesura les mateixes necessitats que la resta de la ciutadania, tot i que amb algunes especificitats. En aquest sentit, el manteniment i el bon ús de l’espai públic ha estat una de les principals reivindicacions dels veïns d’aquesta zona. “Al final sempre acabem parlant de com millorar la ciutat i què fer perquè sigui més accessible, amable, segura i neta”. Igual que a l’anterior visita, corresponent a la zona 1 ─Can Fatjó, Sant Jordi Parc, Can Serrafossà, Can Ximelis i Els Avets─, en aquesta ocasió també s’ha posat de manifest que hi ha persones que utilitzen els contenidors de les urbanitzacions per dipositar-hi mobles o trastos vells, objectes que cal portar a la deixalleria o bé gestionar-ne la seva retirada a través del servei gratuït del Telèfon Verd. “Aquesta és una mala pràctica que hem recollit a les diferents urbanitzacions”, ha comentat l’alcaldessa.

La millora de la connexió en transport públic amb el nucli urbà és una altra de les grans demandes de les urbanitzacions. En aquesta zona, “l’autobús no passa ni amb la freqüència desitjada ni pels llocs que ens agradaria a tots. Fer òptim el servei ─no parlo de fer-lo rendible, sinó òptim─ per totes les zones de la ciutat és una tasca difícil. Ens hi hem de posar i intentar acostar-lo una mica més al que veuen els ciutadans com a necessari”.

Totes aquestes demandes “les compartim en reunions obertes en les quals recollim totes aquestes necessitats [...]. Posteriorment, ens tornarem a trobar per prioritzar-les entre tots i proposar en quin ordre s’han d’executar les diferents accions”, ha explicat l’alcaldessa. Ana María Martínez ha assegurat: “Cada dia estic més convençuda que la possibilitat de treballar des de la proximitat és un encert per poder planificar, de la manera més encertada possible, allò que el govern municipal vol fer aquests quatre anys”.

Demandes educatives
Aquest dimarts al matí, Martínez s’ha reunit amb la direcció de l’Institut J.V. Foix, un centre que, segons l’alcaldessa, “té una particularitat: el treball que fan en formació dual”. La primera edil ha recordat que precisament aquest dilluns s’ha presentat Rubí Formació, el nou centre de referència de formació per al treball. “Hem de compartir aquest camí amb centres com el Foix, que tenen experiència en aquest tipus de formació”.

A nivell general, i tot i que el treball entre Ajuntament i instituts de secundària “és fluid”, l’alcaldessa considera que “cal millorar els canals més vinculats a serveis socials, en relació a menors i famílies amb dificultats. El nostre compromís és reduir la freqüència de les comissions que es fan per poder, entre tots, aconseguir una atenció integral a infants, joves i famílies”, ha assegurat Ana María Martínez.