Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El consistori promou un sistema de vals de compra per injectar més de 200.000 euros al comerç de proximitat S’emetran 10.000 vals de 10 euros i 20.200 vals de 5 euros que la ciutadania podrà adquirir per la meitat del seu valor https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

El consistori promou un sistema de vals de compra per injectar més de 200.000 euros al comerç de proximitat

S’emetran 10.000 vals de 10 euros i 20.200 vals de 5 euros que la ciutadania podrà adquirir per la meitat del seu valor

L’alcaldessa i el resposanble de la Cambra han explicat la iniciativa (Foto: Ajuntament/Lali Puig).
L’alcaldessa i el resposanble de la Cambra han explicat la iniciativa (Foto: Ajuntament/Lali Puig)

L’Ajuntament de Rubí posa en marxa un sistema de vals descompte per promoure el consum al comerç de la ciutat. La iniciativa té un doble objectiu ‘donar suport als comerciants de la ciutat i donar un cop de mà a les famílies en el moment de fer les seves compres de Nadal’ ha explicat l’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, durant la presentació de la iniciativa aquest dimecres al matí. Es tracta d’un sistema de vals de compra que permetran d’una banda una injecció de 201.000 euros al comerç local i de l’altra, que els rubinencs i les rubinenques puguin adquirir productes amb descompte. La proposta es materialitzarà a través d’un conveni de col·laboració amb la Cambra de Comerç de Terrassa dotat amb 100.500 €.

Els vals es podran adquirir a través de la plataforma telemàtica ‘Rubí s’ho val’, que es posarà en marxa properament. S’emetran 10.000 vals per valor 10 euros i 20.200 vals per valor 5 euros. Cada val es finançarà al 50 %, entre el consumidor i el consistori. Així,  un val de 10 euros, costarà 5 euros al consumidor que el podrà gastar a les botigues adherides a la proposta. D’aquesta manera, el comerç obté un compra per valor de 10 euros i el ciutadà un descompte de 5 euros. “Les festes de Nadal són sempre la campanya comercial més important de l’any, per darrere de les rebaixes. Aquest any, a més, arriben en un moment complicat pel comerç que pateix les conseqüències del tancament durant el primer estat d’alarma. I que encara ara, treballa amb restriccions d’aforament”, ha assenyalat l’alcaldessa.

De la seva banda el president de la Cambra de Comerç de Terrassa, Ramon Talamàs Jofresa, ha posat de relleu l’efecte multiplicador i d’identificació amb la ciutat que promou la campanya.

En una primera fase de la proposta, des del 25 de novembre a l’4 desembre, els comerciants que en vulguin formar part es podran de donar d’alta a la plataforma telemàtica. Des de l’1 desembre i fins al 4 de gener, la ciutadania podrà comprar-hi els vals que podrà gastar entre el 5 de desembre i el 5 de gener a les botigues adherides.

La proposta s’emmarca en les mesures de suport al comerç de proximitat per fer front a les conseqüències econòmiques de la Covid -19 i se suma a l’exempció de la taxa de terrasses per l’any vinent i a la línia de subvencions 2020 per al comerç urbà, l’hostaleria i els serveis de proximitat afectats per la Covid-19.