Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Finestreta Única Empresarial de Rubí es presenta com a exemple d’èxit a la jornada “Doing Business” Durant la trobada, organitzada per la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Rubí ha explicat el bon funcionament d’aquest servei, que es va posar en marxa el 2013 https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

La Finestreta Única Empresarial de Rubí es presenta com a exemple d’èxit a la jornada “Doing Business”

Durant la trobada, organitzada per la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Rubí ha explicat el bon funcionament d’aquest servei, que es va posar en marxa el 2013

La FUER té la seva seu a la Masia de Can Serra (foto: Localpres).
La FUER té la seva seu a la Masia de Can Serra (foto: Localpres)

L’Ajuntament de Rubí ha presentat aquest dimarts la seva experiència d’èxit amb la Finestreta Única Empresarial (FUER) durant la jornada Doing Business 2015, organitzada per l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona. La coordinadora de l’Àmbit de Promoció Econòmica del consistori rubinenc, Olga González, ha exposat als assistents el bon funcionament d’aquest servei municipal, que es va posar en marxa el juliol del 2013 amb la voluntat d’agilitar els tràmits que han de fer empreses, emprenedors i autònoms amb l’administració.

La jornada celebrada a Barcelona tenia per objectiu presentar l’informe Doing Business en España 2015, el primer estudi subnacional de l’Estat espanyol que elabora el Banc Mundial per encàrrec del Ministeri d’Economia i Competitivitat. En ell es mesura com les regulacions governamentals fomenten o restringeixen l’activitat empresarial. En concret, l’estudi analitza les regulacions que afecten la petita i mitjana empresa en el procés d’obertura, obtenció de permisos de construcció i registre de propietat.

A partir dels indicadors obtinguts, el Doing Business 2015 estableix un rànquing de les 19 ciutats analitzades que situa Logroño com el municipi on es més fàcil fer negocis, amb un període de gestió dels permisos de construcció de 101 dies. Dades com aquesta posen en valor els excel·lents resultats obtinguts per l’Ajuntament de Rubí, ja que, des de la posada en marxa de la FUER, s’han arribat a completar aquests mateixos procediments en només 65 dies.

Durant la jornada d’aquest dijous, Olga González ha donat algunes de les claus d’aquest bon funcionament, començant pel treball conjunt entre la pròpia FUER i el Servei de Llicències, tots dos ubicats a la Masia de Can Serra. La responsable de Promoció Econòmica també ha explicat, entre d’altres, els beneficis que suposa celebrar reunions periòdiques amb la participació de tots els tècnics municipals implicats, la coordinació centralitzada de les seves agendes i el canvi de cultura de l’organització que s’ha produït arran de la posada en marxa de la Finestreta Única.

El regidor de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local, Rafael Güeto, ha destacat el fet que la Diputació de Barcelona hagi convidat l’Ajuntament de Rubí a presentar la FUER a la jornada Doing Business: “Per a nosaltres, disposar d’una Finestreta Única ha suposat un gran pas endavant, ja que ens ha permès avançar en el nostre objectiu de ser facilitadors de l’activitat econòmica a la ciutat. Les dades, i sobretot les valoracions que ens arriben de les empreses que l’han fet servir, avalen la bona feina que s’està fent des dels diferents serveis municipals implicats”.

Un servei de qualitat
Durant el 2015, la FUER va atendre 1.645 empreses diferents, que van donar lloc a l’obertura de 541 expedients, 272 dels quals ja s’han tancat. En total, el servei va comptabilitzar 2.817 registres.

A les enquestes de satisfacció realitzades, els usuaris van puntuar la FUER amb una mitjana de 9 sobre 10. Aquesta bona valoració se suma a l’obtenció, ara fa uns mesos, de la certificació de qualitat UNE-EN ISO 9001:2008, atorgada per AENOR. Aquest reconeixement, basat en una norma internacional, valida que el sistema de treball de la FUER està sotmès a un bon sistema de gestió de qualitat que té per objectiu satisfer les necessitats i expectatives dels seus usuaris.