Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’oficina del Síndic de Greuges de Catalunya atén una trentena de rubinencs en el seu desplaçament a la ciutat L’equip de Rafael Ribó visita cada mes diverses localitats catalanes per atendre les persones que vulguin fer consultes o presentar queixes contra les administracions https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L’oficina del Síndic de Greuges de Catalunya atén una trentena de rubinencs en el seu desplaçament a la ciutat

L’equip de Rafael Ribó visita cada mes diverses localitats catalanes per atendre les persones que vulguin fer consultes o presentar queixes contra les administracions

L'equip del Síndic de Greuges ha atès els rubinencs aquest dijous a l'Ateneu Municipal.
L'equip del Síndic de Greuges ha atès els rubinencs aquest dijous a l'Ateneu Municipal

El Síndic de Greuges de Catalunya ha rebut una trentena de visites aquest dijous a l’Ateneu Municipal, en el marc del seu desplaçament a Rubí. Les persones ateses per l'equip de Rafael Ribó han presentat un total de 30 queixes i han fet 4 consultes. L’oficina del Síndic de Greuges es desplaça anualment a diferents municipis de Catalunya amb l’objectiu d’apropar aquest servei a la ciutadania. La darrera vegada que aquesta oficina va visitar la nostra ciutat va ser al juliol de 2014.

Aquest dijous, les problemàtiques plantejades pels rubinencs han fet referència, entre d’altres, a temes relacionats amb consum (electricitat i telefonia), qüestions tributàries, vinculades al medi ambient, la funció publica, l’urbanisme, la sanitat i els serveis socials, entre d’altres. 16 de les 30 queixes presentades anaven adreçades al consistori. Totes les visites ateses per l’equip del Síndic han estat de persones que viuen a la ciutat.

Visites al territori
L’oficina del Síndic de Greuges es desplaça periòdicament a diversos municipis de Catalunya per atendre de primera mà totes les persones que vulguin fer consultes o presentar queixes contra les administracions i/o les empreses que presten serveis d’interès general (llum, aigua, gas, etc.). 

L’any passat, l’oficina del Síndic de Greuges va efectuar 113 desplaçaments arreu de Catalunya per oferir directament als veïns i veïnes de diverses localitats un assessorament sobre els problemes que poguessin tenir, d’acord amb el principi de proximitat. En aquestes visites es van recollir 1.015 queixes i 529 consultes. El nombre de reclamacions rebudes en aquests desplaçaments representa el 9,5% del total de les iniciades pel Síndic durant el 2015.