Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’esborrany del Pla local d’infància i adolescència ordena les polítiques adreçades a aquest col·lectiu El document, que està obert a les aportacions dels grups municipals, recull una vintena d’accions prioritàries per millorar la situació dels infants i adolescents de la ciutat https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L’esborrany del Pla local d’infància i adolescència ordena les polítiques adreçades a aquest col·lectiu

El document, que està obert a les aportacions dels grups municipals, recull una vintena d’accions prioritàries per millorar la situació dels infants i adolescents de la ciutat

L’alcaldessa i la regidora de l’Àrea de Serveis a les Persones (foto: Localpres).
L’alcaldessa i la regidora de l’Àrea de Serveis a les Persones (foto: Localpres)

L’equip de govern ha presentat aquest dilluns als grups municipals l’esborrany del Pla local d’infància i adolescència 2018-2021 per tal que puguin fer-hi les seves aportacions, amb vista a l’aprovació del document al Ple del mes de juny. La proposta inclou una vintena d’accions prioritàries que tenen com a objectiu millorar la situació de la infància i l’adolescència de Rubí. 

El document que ha presentat l’equip de govern aposta per aprofitar les fortaleses de la ciutat en aquest àmbit: voluntat política per treballar de manera decidida i transversal l’atenció a la infància i l’adolescència, instruments de participació com la Taula d’Infància i Adolescència o el Consell dels Infants, bons professionals i unitats específiques per a l’atenció de la població infantil i juvenil, i metodologia de treball en xarxa i programes per a l’atenció de la infància en risc, entre d’altres.

Per a l’alcaldessa, Ana María Martínez, el Pla local d’infància i adolescència és un instrument al servei d’una “visió estratègica de Ciutat dels Infants [...]. Del que es tracta és de traslladar a una eina metodològica un compromís ferm del govern de transversalitat i treball en xarxa, adreçat a garantir els drets de la infància i dotar-los de recursos”, amb l’objectiu final de “fer una ciutat a la mida dels seus veïns i veïnes, de tothom i per a tothom”.

A partir d’una diagnosi inicial, la proposta de l’equip de govern identifica possibles millores a implementar durant els propers anys i les ordena en un pla d’acció que consta de cinc grans eixos: promoció d’hàbits i estils de vida saludables, equilibrats i constructius; foment de la igualtat d’accés a l’educació, l’esport, la cultura i el lleure ─on es contempla l’atenció a la diversitat funcional─; treball per un entorn segur en l’àmbit social, educatiu i familiar; potenciació de la participació activa a la comunitat; i reforç o consolidació del treball en xarxa.

L’esborrany del Pla d’infància i adolescència recull una vintena d’accions específiques que s’emmarquen en un o més d’aquests eixos. Una part són reformulacions de programes i serveis ja existents per adaptar-los a les necessitats actuals, com per exemple: millorar la difusió i fomentar la continuïtat entre el Casalet, l’Espai Creixença i l’Espai Quitxalla; ampliar la xarxa de Camins escolars segurs; organitzar tallers sobre la utilització de xarxes socials a primària i secundària per a mestres, famílies, infants i joves; revisar el protocol d’absentisme escolar; i reforçar la xarxa 0-6. L’altre gran paquet d’accions inclou nous programes i serveis, entre els quals destaquen un programa de reforç de les habilitats per a la criança, que proposa agrupar tots els recursos destinats al treball d’habilitats parentals; la recerca d’estratègies i consells que afavoreixin la implicació de les famílies en la criança i educació dels seus fills i filles; i l’ampliació i bon aprofitament dels recursos de reforç escolar, mitjançant la creació d’una guia que reculli tota la informació sobre aquests recursos. “Calia crear espais per poder treballar aquestes temes, tenim diversos programes innovadors que es duran a terme”, ha explicat la regidora de l’Àrea de Serveis a les Persones, Marta García.

Per elaborar el Pla local d’infància i adolescència, s’ha comptat amb la implicació dels propis infants i adolescents, així com dels agents que intervenen en la seva atenció. El procés ha inclòs entrevistes a professionals, enquestes a entitats i a alumnat de 1r d’ESO, i sessions de treball amb el Consell d’Infants i Adolescents.