Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’alcaldessa referma el compromís del consistori en l’acompanyament als projectes Magnet que es duen a terme a les escoles Pau Casals i Montessori El programa Magnet promou l’aliança d’un centre educatiu amb una institució d’excel·lència en un camp del coneixement específic https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L’alcaldessa referma el compromís del consistori en l’acompanyament als projectes Magnet que es duen a terme a les escoles Pau Casals i Montessori

El programa Magnet promou l’aliança d’un centre educatiu amb una institució d’excel·lència en un camp del coneixement específic

La reunió amb la fundació Jaume Bofill ha tingut lloc aquest dijous (foto: Localpres).
La reunió amb la fundació Jaume Bofill ha tingut lloc aquest dijous (foto: Localpres)

L’alcaldessa, Ana María Martínez, i els regidors de l’Àrea de Serveis a les Persones, Marta García, i d’Educació, Sergi Garcia, s’han reunit aquest dijous amb el director de la Fundació Jaume Bofill, Ismael Palacín, i la cap de projectes d’aquesta institució, Roser Argemí. En el marc de la trobada, Martínez ha concretat els compromisos de l’Ajuntament pel que fa a l'acompanyament als projectes d'innovació Magnet que s’estan desenvolupant a les escoles Pau Casals i Montessori.

Magnet, aliances per a l’èxit educatiu promou l’aliança d’un centre educatiu amb una institució d’excel·lència en un camp del coneixement específic. Aquesta col·laboració ha de permetre al centre educatiu desenvolupar un projecte educatiu innovador i de qualitat, atractiu, que tingui magnetisme i que es converteixi en un projecte de referència en el seu territori, tant per a les famílies com per a la comunitat educativa. El programa està inspirat en les Magnet Schools dels Estats Units, que funcionen des dels anys 70.

La iniciativa està impulsada per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB, i compta amb la implicació d’ajuntaments com el de Rubí.

Les escoles Pau Casals i Montessori es van presentar a la convocatòria d’enguany i han estat seleccionades per desenvolupar aquest projecte durant els propers quatre anys. 

En el cas de l’Escola Pau Casals, que des de fa anys desenvolupa un projecte de filosofia per promoure la capacitat reflexiva i crítica en l’alumnat, ha vist com una gran oportunitat participar en el programa Magnet de la mà de la Filmoteca de Catalunya i sota el lema Una escola de pel·lícula!.

Per la seva banda, l’Escola Montessori té el suport de la Fundació CIM de la Universitat Politècnica de Catalunya per desenvolupar el seu projecte Magnet, amb la tecnologia i el món digital com a centre del seu programa educatiu. L’escola compta amb el coneixement d’aquesta institució, experta en enginyeria i gestió de la tecnologia per a les empreses, per impregnar la manera d’aprendre en tots els àmbits possibles.

Feina feta
Durant aquest primer any d’implementació del projecte Magnet, els dos centres i els seus partners han fet un intens treball.

Escola i institució partner s’han conegut mútuament, en el marc de dues trobades en què s’han començat a imaginar propostes i projectes.

També s’ha creat un equip impulsor dins el centre educatiu que dinamitzi el projecte i afavoreixi espais i dinàmiques de reflexió pedagògica de l’equip docent i de transferència de la formació magnet a l'aula.

A més, s’ha iniciat una formació de tot el claustre, que durarà tres anys, que permetrà desenvolupar situacions d'aprenentatge competencials a partir del coneixement de la institució partner. Aquesta formació està basada en diversos principis pedagògics:

  • L'alumne és un subjecte actiu
  • Aprendre és investigar deliberant
  • El currículum es treballa de forma competencial
  • Els processos d'aprenentatge articulen: fer, pensar i comunicar
  • El mestre esdevé un estratega, un facilitador i acompanyant de processos

Per últim, aquest curs també s’han desenvolupat estratègies d'implicació de les famílies i de comunicació externa. En aquest sentit, com a exemple, destaca la implicació de les famílies de l'escola Pau Casals per decidir el lema de l'escola i organitzar unes "portes obertes de pel·lícula" durant el període de preinscripció escolar, incloent la creació d'un tràiler de presentació de l'escola.