Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament presenta un pla per impulsar els desplaçaments en bicicleta i VMP com a models de mobilitat quotidiana a Rubí L’objectiu és que, al 2027, el 5% dels més de 260.000 desplaçaments diaris que es produeixen a la ciutat siguin en aquest tipus de vehicles més sostenibles https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L’Ajuntament presenta un pla per impulsar els desplaçaments en bicicleta i VMP com a models de mobilitat quotidiana a Rubí

L’objectiu és que, al 2027, el 5% dels més de 260.000 desplaçaments diaris que es produeixen a la ciutat siguin en aquest tipus de vehicles més sostenibles

L’alcaldessa i el regidor, durant la roda de premsa de presentació del Pla (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres).
L’alcaldessa i el regidor, durant la roda de premsa de presentació del Pla (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

L’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, i el regidor de Mobilitat i Accessibilitat, Rafael Güeto Ortiz, han presentat aquest dimecres el Pla director de la bicicleta i dels vehicles de mobilitat personal (VMP) 2021-2027. Aquest document, que es deriva del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS), estableix les bases per impulsar els desplaçaments en bicicleta i VMP com a models de mobilitat quotidiana a Rubí.

Estem preparant Rubí per fomentar aquesta nova mobilitat, perquè sigui una ciutat més neta, més amable, més saludable. La idea és que, abans d’agafar el cotxe, els rubinencs i les rubinenques tinguin alternatives de mobilitat més sostenibles, sempre amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida del planeta. Això, sens dubte, ens apropa als paràmetres de l’Agenda 2030”, ha explicat l’alcaldessa.

L’ús de les bicicletes, i especialment dels vehicles de mobilitat personal, s’ha intensificat en els darrers anys. “Per promoure aquest ús, necessitem tenir més espais i quilòmetres ciclables i que, a la vegada, siguin practicables i segurs i que es puguin combinar amb les persones que van a peu”. En aquest sentit, com ha remarcat l’alcaldessa, l’objectiu del Pla és que, al 2027, el 5% dels més de 260.000 desplaçaments diaris que es produeixen a la ciutat siguin en bicicleta o VMP. Actualment, el percentatge de desplaçaments en bicicleta és del 0,6%.

 

Nova mobilitat

L’Ajuntament de Rubí aposta per una mobilitat sostenible, saludable, que eviti la generació d’emissions.

La COVID-19 “ha suposat un abans i un després pel que fa a la mobilitat. A mitjans de 2020, quan va finalitzar el confinament domiciliari i vam poder tornar a passejar pels carrers, vam decidir activar polítiques valentes per garantir la distància de seguretat entre persones”.

Entre les accions executades destaca la conversió de 4 quilòmetres de carrers en àrees de convivència amb prioritat per a vianants; i l’ampliació provisional de l’espai destinat a vorera dels carrers Sant Josep i Magallanes, que ara s’ha consolidat.

L’avinguda de l’Estatut és un altre exemple de la intenció del Govern local de situar les persones que circulen a peu com a protagonistes dels carrers. El Consistori té la voluntat de transformar aquesta via i convertir-la en un espai amb una menor presència de vehicles, més amable, segura i sostenible. “És un dels nostres projectes estratègics, en el qual la bicicleta té un paper protagonista”. I és que, com ha avançat Ana María Martínez Martínez, una de les accions que es duran a terme en aquest espai serà l’execució d’un carril bici. “En la primera fase de la transformació de l’av. Estatut, ja el veurem entre el carrer d’Aribau i el carrer de Galícia”.

 

Un pla amb tres eixos

Els eixos d’actuació del Pla director de la bicicleta i dels VMP són treballar en els àmbits de la promoció de l’ús de la bicicleta, la gestió de la normativa per regular i facilitar-ne el seu ús, i les infraestructures ─millorar i incrementar la xarxa ciclable i millorar la intermodalitat amb el transport públic, entre d’altres─.

El pressupost orientatiu del Pla, que inclou 24 actuacions, és de prop de 8 milions d’euros, programats en dues fases. Una part es preveu que es pugui finançar amb els fons europeus Next Generation.

Com ha comentat el regidor de Mobilitat i Accessibilitat, Rafael Güeto Ortiz, “en aquesta primera fase hem volgut intentar guarir aquesta ferida que té la ciutat a l’av. Estatut i, paral·lelament, donar circuits alternatius perquè siguin utilitzats per les bicicletes i els vehicles de mobilitat personal, amb l’objectiu que evitin passar per la zona peatonal que té més trànsit de vianants ─l’eix av. Barcelona – pg. Francesc Macià i el c. Maximí Fornés─”.