Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament posa en marxa una Oficina d’Atenció a la Diversitat Funcional Aquest nou recurs s’encarregarà de centralitzar tota la informació útil per a les persones amb diversitat funcional i les seves famílies https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/l2019ajuntament-posa-en-marxa-una-oficina-d2019atencio-a-la-diversitat-funcional/@@images/image/preview

L’Ajuntament posa en marxa una Oficina d’Atenció a la Diversitat Funcional

Aquest nou recurs s’encarregarà de centralitzar tota la informació útil per a les persones amb diversitat funcional i les seves famílies
L’alcaldessa ha presentat la nova oficina (foto: Localpres).
L’alcaldessa ha presentat la nova oficina (foto: Localpres)

Rubí disposa des d’aquest dilluns d’una Oficina d’Atenció a la Diversitat Funcional que centralitza tota la informació sobre els recursos disponibles en aquest àmbit i ofereix assessorament a les persones amb diversitat funcional i les seves famílies. Aquest nou servei obrirà els dilluns i dimarts de 16 a 19 h a les dependències de Serveis a les Persones (c. Prim, 33-35, 2n pis) i els dimecres, dijous i divendres de 9 a 15 h a la Font del Ferro.

L’alcaldessa, Ana María Martínez, ha qualificat la posada en marxa de l’Oficina d’Atenció a la Diversitat Funcional com la realització d’“un somni” llargament perseguit, que respon al compromís del govern municipal de fer de Rubí “una ciutat veritablement inclusiva”. “Aquest servei es posa en marxa per donar una resposta integral a aquells veïns i veïnes que necessiten sentir-se ciutadans de ple dret i que l’administració els acompanyi en una situació de dificultat afegida”, ha explicat. Coincidint amb l’obertura de la nova oficina, Martínez també ha volgut recordar els orígens del projecte, que es remunten a la seva anterior etapa com a regidora de l’Àrea de Serveis a les Persones, i en especial el treball compartit amb Josep Bernabeu, president del Club Esportiu Horitzó: “Allò que vam pensar junts avui és una realitat”.

Les funcions de l’Oficina d’Atenció a la Diversitat Funcional seran informar, orientar i assessorar en la cerca de recursos, prestacions i serveis; facilitar la coordinació i l’accés als diferents serveis i recursos existents a la xarxa; recollir demandes de la ciutadania; fer de nexe entre els diferents serveis i recursos vinculats a aquest tema; i detectar punts forts i punts febles de la ciutat pel que fa a l’atenció a les persones amb diversitat funcional.

Tot i que la base del servei serà l’atenció directa i personalitzada, l’oficina també podrà promoure actuacions col·lectives i comunitàries a partir de les demandes dels seus usuaris i usuàries. Així, per exemple, es contempla la possible organització de tallers per a aquelles persones i famílies que comparteixin unes mateixes inquietuds i necessitats, o el foment d’accions de sensibilització adreçades al conjunt de la ciutadania.

Esperem que sigui un servei de molt bona qualitat i que ajudi les famílies a tenir un punt centralitzat a on poder dirigir-se i resoldre les seves necessitats”, ha explicat Marta Antúnez, la treballadora social responsable de l’oficina. Les persones que vulguin ser ateses en aquest servei han de demanar cita prèvia al telèfon 93 588 75 75 (Font del Ferro).

Polítiques d’atenció a la diversitat funcional
Les polítiques d’atenció a la diversitat funcional formen part de les prioritats de l’Ajuntament durant aquest mandat, tal com demostra l’impuls d’un Pla d’atenció a les persones amb diversitat funcional que recull i ordena totes les actuacions necessàries perquè aquest col·lectiu vegi reconeguda la seva condició de ciutadania de ple dret i Rubí avanci com a municipi plenament inclusiu. Dins d’aquest procés, en aquests moments s’està enllestint una diagnosi de la situació de la persones amb diversitat funcional i un catàleg de serveis que veuran la llum molt aviat.

Des del febrer, la ciutat disposa d’una Taula d’atenció a la diversitat funcional que permet escoltar la veu de les entitats i col·lectius que treballen en aquest àmbit. En el marc d’aquesta taula, s’han posat en marxa dues comissions, la d’accessibilitat i la de formació i inserció laboral, que han donat lloc a diverses actuacions de millora.

En els darrers mesos, també s’han instal·lat gronxadors adaptats per a persones amb diversitat funcional en una desena d’espais de joc infantils i, tal com ha anunciat l'alcaldessa, ja s’està treballant per crear nous parcs accessibles. A més, s’han habilitat espais reservats per a persones amb diversitat funcional en actes massius i s’ha consolidat la commemoració del Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional (3 de desembre).