Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament de Rubí reclama al conseller Rull la construcció de la segona estació de FGC a La Llana La regidora de Serveis Territorials, Maria Mas, també ha sol·licitat al Govern català l’eliminació del peatge de Les Fonts https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L’Ajuntament de Rubí reclama al conseller Rull la construcció de la segona estació de FGC a La Llana

La regidora de Serveis Territorials, Maria Mas, també ha sol·licitat al Govern català l’eliminació del peatge de Les Fonts

Maria Mas ha reclamat a la Generalitat serveis que considera imprescindibles per a una ciutat de 75.000 habitants.
Maria Mas ha reclamat a la Generalitat serveis que considera imprescindibles per a una ciutat de 75.000 habitants

La regidora de l’Àrea de Serveis Territorials de l’Ajuntament de Rubí, Maria Mas, juntament amb altres alcaldes i regidors de la comarca, s’ha reunit aquest divendres amb el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull. Durant la trobada, celebrada a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental, Mas ha reclamat al Govern català la construcció d’una segona estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a La Llana i l’eliminació del peatge de Les Fonts, entre d’altres.

Maria Mas ha justificat la necessitat que Rubí disposi d’una segona estació ferroviària de FGC al·legant que el municipi ja compta amb més de 75.000 habitants. “Som una ciutat gran, amb un volum de població important. Som l’única ciutat de la nostra dimensió de la corona metropolitana que només disposa d’una estació de Ferrocarrils de la Generalitat, a banda de ser una de les primeres en volum de passatgers”, ha comentat la regidora. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, ha donat la raó al consistori rubinenc a l’hora de reclamar aquesta infraestructura, però ha assegurat que la seva construcció depèn d’una qüestió pressupostària, tot i que ha assenyalat que no és una obra complicada de dur a terme.

Pel que fa a la barrera de Les Fonts, Ricard Font ha reconegut que es tracta d’un peatge injust i ha anunciat que en aquests moments la Generalitat està estudiant i replantejant la concessió actual.

La regidora de Serveis Territorials també ha traslladat al Govern català la preocupació de l’Ajuntament de Rubí en relació al Pla especial de regulació d’activitats extractives i la seva restauració, aprovat de manera provisional pel Ple municipal l’abril d’aquest any. Després que el plenari hagi donat llum verda al document, ara ha de ser la Comissió d’Urbanisme de Barcelona (CUB) qui aprovi de forma definitiva el Pla, que té el doble objecte de regular l’obertura, explotació i restauració tant de les activitats extractives com dels dipòsits controlats en el sòl no urbanitzable de Rubí.

El Vallès Occidental reclama un estudi de la mobilitat
Durant la reunió, els representants polítics municipals de la comarca també han sol·licitat al conseller de Territori i Sostenibilitat que la Generalitat redacti un estudi de la mobilitat del Vallès Occidental en un termini no superior als sis mesos.

Aquest document hauria d’incorporar una anàlisi de la redistribució de la mobilitat generada de persones, que tingui en compte l’execució de la futura línia orbital ferroviària i la resta de millores en l’àmbit ferroviari per a viatgers previstes al Pla de Rodalies de Catalunya. També hauria de tenir present els efectes de la posada en servei de les noves connexions ferroviàries per a mercaderies en l’àmbit del Corredor Mediterrani. I, finalment, hauria d’analitzar amb cura la redistribució de la mobilitat generada en l’àmbit local, tenint en compte actuacions concretes pendents d’àmbit més local que poden tenir efectes directes en la millora de la capacitat de la xarxa viària sense la necessitat de grans inversions, així com la infraestructura de suport a la mobilitat ciclista.

Segons els representants municipals, aquest estudi de la mobilitat, tenint en compte l’anàlisi fet sobre la funcionalitat de les infraestructures viàries i ferroviàries existents, hauria de condicionar la configuració i dimensió dels projectes pendents d’executar a la comarca. Unes infraestructures que també tindran efectes sobre la mobilitat del conjunt dels dos vallesos, de la regió metropolitana de Barcelona i sobre la mobilitat de pas per Catalunya.